Forum > Accent
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
Lookas:
na pewno nie trzeba zadnego kolektora odkrecac.
nr 1 to czujnik polozenia walka rozrzadu,
nr 2 to wlacznik swiatla biegu wstecznego,
nr 3 to chyba wtyczka od sondy, ale nie jestem pewien czy o to tobie chodzilo,
a nr 4 to pewnie kabel od czujnika cisnienia oleju, ale nie na 100% bo slabe zdjecie i slabo zaznaczone.
nie ma na zdjeciu czujnika polozenia walu korbowego
pzdr.
pawelt:
Dzięki Lookas za info.
Na zdjęciu nie dokładnie pozaznaczałem nr 3 i 4 bo sam nie wiedziałem co tam jest, bo mało co tam widać. W tym rejonie są 3 czujniki - sonda lambda, czujnik położenia wału korbowego i czujnik trochę nad nim (być może jak piszesz ten od ciśnienia oleju).
W każdym bądź razie czujnik położenia wału korbowego jest ciężko dostępny. Zrobię dziś jeszcze zdjęcie i wkleję, bo na razie nie mam pomysłu jak się do niego dostać bez demontażu czegokolwiek.
KAROL208:
Czujniki magnetoindukcyjne czyli takie 2 pinowe można sprawdzać multimetrem ale czujniki hala 3 pinowe lepiej nie ponieważ można uszkodzić czujnik.
pawelt:
daje zdjęcie, czujnik jest w miejscu czerwonego kółeczka
Shot at 2012-09-16
Ktoś może wymieniał sam ten czujnik?
edit------------------
Prawdopodobnie problem rozwiązany.
Przyczyną objawów był przewód od czujnika położenia wału korbowego, który był zamocowany za blisko kolektora wydechowego. Był lekko nadtopiony i po nagrzaniu silnika, sam się nagrzewał i przestawał przewodzić prąd. Objawy zaczęły się po wizycie u mechanika, który mi naprawiał coś innego, przy okazji zamontował te kable, bo wcześniej po prostu leżały, bo odkręciła się rączka mocująca. Ale jak widać za blisko je zamontował. Odgiąłem nieco blaszkę, kabel jest dalej i na razie od tygodnia odpala zawsze i wszędzie.
ps. mam już kupiony drugi używany sprawny czujnik, jakby ktoś chciał odkupić :)
Nawigacja