Forum > Tucson JM

[Tucson] TUCSON czy benzyna 2.0 140KM nie za słaba na górki

<< < (2/2)

Zibi:
od 2,5 tygodnia pomykam zastępczym i30cw benzyna 1,4 w serwisie stoi mój rozbity ix35 2.0 CRDi 4WD, fakt, że już po pojemności widać, że jest to niebo a ziemia, i tak jest w praktyce, benzyna to w ogóle inna szkoła jazdy, moc dopiero przy wysokich obrotach, w dieslu mam moc od zaraz, wciskam gaz i czuje jak idzie. na pewno benzyna 2.0 ma znacznie większą moc od 1.4, jednak to nadal jest benzyna.

bednar:
Thx za opinie.
Sprawdziłem 5 wypożyczalni i nie mają tucsona ani Sportage. Maja głównie małe auta. Poza tym chyba bym się bał tu jeździć. Ludzie tu jeżdżą jak poje.... Zero kierunkowskazów,  na skrzyżowaniu pierwszeństwo mma większy, prawie nie ma znaków. W miasteczkach masakra. Trzeba mieć 8 oczu.:)
W sumie to rozważam diesla 113KM a do tego powerboxa (136KM). Lepszy jest 140KM CRDi, ale obawiam się problemów z DPF zwłaszcza, że dużo jeżdżę po mieście. No i na turbinę VGT chyba trzeba bardziej uważać. Mam rację?

[ Dodano: 2012-09-03, 13:35 ]
Seboc:
Dzięki za reply.
Chodzi mi o to czy wyprzedzasz w miarę lekko czy krew się leje z silnika. Ja np. Astrą 1.6 16v LPG 2 generacji (podciśnienie) na płaskim muszę wykręcić 3500 żeby w miarę sprawnie się zebrać. To oznacza zazwyczaj 3 bieg. Pod górę nawet nie próbuje. jak coś to na dwójce. Tucson ma maksymalny moment przy 4800 czyli wysoko. pytanie czy trzeba go kręcić aż tak wysoko żeby SPRAWNIE wykorzystać wyprzedzać czy wystarczy mu 3 bieg i np 3000 obrotów. Btw. na piątym biegu na autostradzie przy prędkości 120 km/h pewnie jest 3500 obr/min. Czy jest b. głośno w środku?

Grubby:
mój Tucson benzyniak w górach daje rad, z obciążeniem i bez, nie jest to demon szybkości na autostradach ;-) , ale w lekkim terenie w górach daje rade( uważaj tylko na duże błoto i śnieg) wyjeżdzajac możesz przypalic sprzegło

bednar:
thx,
czy możesz napisać coś więcej o tym sprzęgle? rozumiem, że skoro masz wersję 2WD to chodzi o zwykłe sprzęgło, a nie to międzyosiowe. czy chodzi o to, ze przy braku reduktora przełożenie 1go biegu nie wystarcza i trzeba piłować na półsprzęgle przy sporych obrotach?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej