Autor Wątek: Pasek od wspomagania  (Przeczytany 2889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Erebus

  • Gość
Pasek od wspomagania
« dnia: 04 Styczeń 2009, 14:57:01 »
Witam
Nie znalazłem nic na forum, a mam następujący problem od jakiegoś czasu strasznie piszczy mi pasek od wspomagania.
Był wymieniany 2 lata temu razem z pompom, więc raczej nie powinien się chyba jeszcze zużyć ale piszczy tak że nie mogę tego wytrzymać.
Mam następujące pytanie jak go naciągnąć i czy są jakieś preparaty ( bo właśnie przeczytałem o jakimś sprayu) do pasków ??

wlad

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Styczeń 2009, 17:44:43 »
zanim wezmiesz sie za naciaganie,sprawdz czy jest to jeszcze mozliwe.jest duza szansa,ze nic to nie da [pasek po pewnym czasie i tak zacznie piszczec],a rezultatem bedzie byc moze szybsze zuzycie pompy wspomagania.ja po klesce naciagania paska[pomoglo na jakies 3 dni] poradzilem sobie innym sposobem,ktorego jednak nikomu juz nie polecam.

kml

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Styczeń 2009, 20:09:49 »
Erebus, może miałeś jakiś pasek pt "JC auto" i on właśnie oznajmia że umiera :) Środek o którym ja pisałem to wyrób firmy APP www.app.com.pl V-belt się zowie do pasków ale podkreślam, że ja tego jeszcze nie testowałem i nie wiem jak to działa

Ile chcą za wymianę paska? Może warto po prostu go zmienić?

IgoReCzeK

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Styczeń 2009, 21:04:04 »
Cytat: "Erebus"
od jakiegoś czasu strasznie piszczy mi pasek od wspomagania.

Cytat: "kml"
Może warto po prostu go zmienić?

Witam. mam jeszcze inny pomysł, może jest głupi, ale zawsze można to sprawdzić. Powodem piszczenia paska są zazwyczaj dwie rzeczy:
1. jego zużycie (szybkość zużycia zależy od jakości paska),
2. nadmierne obciążenie i problemy z przeniesieniem napędu.
Punkt pierwszy został już opisany, natomiast ja proponuję zobaczenie jak ciężko pracuje obecnie pompa od wspomagania i inne urządzenia napędzane z tego paska. Może się okazać, że uszkodzenie jakiegoś łożyska powoduje duży opór napędzanego urządzenia i wówczas mamy piszczący pasek. Pozdrawiam Igor.

kml

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Styczeń 2009, 21:11:04 »
Cytat: "IgoReCzeK"
natomiast ja proponuję zobaczenie jak ciężko pracuje obecnie pompa od wspomagania i inne urządzenia napędzane z tego paska. Może się okazać, że uszkodzenie jakiegoś łożyska powoduje duży opór napędzanego urządzenia i wówczas mamy piszczący pasek. Pozdrawiam Igor.


Dokładnie tak, ja w tym roku będe zmieniał płyn we wspomaganiu to od razu poproszę o sprawdzenie wszystkiego i ew wymianą ( jezeli bedzie trzeba to i tak się to zrobi przy okazji )

Erebus

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Styczeń 2009, 21:23:22 »
Samochód mam na tą chwilę w garażu ale sprawdzę jutro stan tego paska - z góry wygląda fajnie ale od środka nie wiem.
Ja osobiście łożysko i samo rolkę z założenia odrzuciłem bo ma nie całe 2 lata - tylko nie wiem jakie jakościowo są to elementy ( muszę sprawdzić bo mam to wbite w książkę )Ale tak jak mówiłem raczej nie podejrzewam, bo inne paski też zaczęły by wtedy ślizganie a ewidentnie to idzie od paska wspomagania i tylko przy skręcaniu kół.
Ten pasek ślizga mi się od jakiś dwóch miesięcy - wcześniej jeszcze mogłem to jakoś znieść bo dawał o sobie znać okazjonalnie ale teraz to szału można dostać każde skręcenie kół przy parkowaniu = straszny pisk.

Właściwie to można obstawiać, że pasek zaczyna umierać tylko to co mówię trochę dziwi mnie to, że wytrzymał tylko nie całe 2 lata :o
Czy pasek może być aż tak badziewny ?? Wcześniej miałem do czynienia tylko z paskami continentala i boscha i po wymianie po prostu zapominałem o nich a tu nie wiem co jest ale na pewno żaden z mi znanych.

kml

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Styczeń 2009, 21:26:26 »
Erebus, róznie bywa, czasami pasek żyje a czasami nie... Może go przy zakładaniu jakość naciągnęli strasznie i teraz jest taki efekt albo po prostu coś tam sie dzieje i wypadałoby sprawdzić.

Nie łam się i daj znać jak Cię wycenili :)

Vex

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Styczeń 2009, 00:27:08 »
Najprosciej kupic oryginal w Hyundaiu, przeciez to grosze kosztuje a nie wymienia sie tego co 2 miesiace. Przy okazji sprawdz czy masz na full plynu, bo one lubia miec pod max. W jedynce na pasku bylo tylko wspomaganie.

on86

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Styczeń 2009, 16:51:03 »
Cytat: "Erebus"
Czy pasek może być aż tak badziewny ??
może być, u mnie przyczyną piszczenia była poprostu sparciała guma, a poprzedni właściciel twierdził, że "tyle co powymieniał paski"(przypadek z pierwszego Scoupe), teraz też tak miałem, a do tego doszło jeszcze jedno-koło pasowe było odwrotnie założone przez co pasek nie szedł osiowo i dodatkowo go niszczyło.

kamil128tetryk

  • Gość
Pasek od wspomagania
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Styczeń 2009, 20:20:31 »
Cytat: "Erebus"
ślizganie a ewidentnie to idzie od paska wspomagania i tylko przy skręcaniu kół.

Mi się wydaje że to może nie być wina paska tak jak napisałeś że piszczy ci tylko przy skręcaniu moim zdaniem tak jak napisał kolega Igoreczek to może być coś z samą pompą bo właśnie przy skręcaniu ta pompa stawia największy opór. Kiedyś z kolegą w Volkswagenie też był taki problem że przy skręcaniu piszczał właśnie ten pasek wymieniliśmy samonapinacz paska i wszystko się uspokoiło ale w hultajach jest zapewne inaczej to rozwiązane.