Autor Wątek: [Elantra MD] [Elantra MD] Stukanie zimnego silnika  (Przeczytany 3696 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

makaronek

  • Gość
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« dnia: 05 Luty 2015, 23:15:25 »
Hejo
To moja druga zima z Elantrą, ale chyba za pierwszej zimy tak nie stukala ;)) po wlaczeniu rano silnika stukocze niemalze jak diesel. Po czasie sie normuje i juz nie stukocze, na obrotach też nie widze jakiś wahań na biegu jałowym. Powinienem coś z tym robić?
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2020, 12:14:27 przez Brt »

DriverOpolskie

  • Gość
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Luty 2015, 00:15:11 »
Panewki ? Zanim zostaną dosmarowane, przy niskich temperaturach walą jak wściekłe. Oby to nie było to.

Offline martinfr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Luty 2015, 22:47:09 »
Hej,
Olej wymieniałeś od poprzedniej zimy (kiedy to silnik nie stukał)?
W moim przypadku było podobnie:
- na fabrycznym (czerwiec -sierpień '14) - silnik bezgłośny.
- po wymianie przy przebiegu ok. 5000km (sierpień '14) - faktycznie, zrobiło się głośniej. Zalany Shell Helix.
- po wymianie na pierwszym przeglądzie (styczeń '15) - już nie stuka. A mamy zimę... Zalany Castrol.

Może to więc kwestia oleju. Shell Helix  - stuka, Castrol - jest cicho... W obu przypadkach to 5W30.

BTW - masz w Eli silnik GDI??? Taki dałeś opis... Jeśli jakimś cudem tak, to ten typ tak ma... :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Luty 2015, 19:17:54 »
Cytat: "martinfr"
BTW - masz w Eli silnik GDI??? Taki dałeś opis...


Nie chcę lub nie może napisać do Administratora w celu poprawy błędnego opisu związanego z GDi.

piwi

  • Gość
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Luty 2015, 15:08:48 »
W i30 1.4 mpi jest tak samo. Tez slyszalem ze ten typ tak ma.

makaronek

  • Gość
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Luty 2015, 23:45:36 »
oddalem go na przeglad 30kkm, mam wrazenie, ze juz nie stuka. Probowali doszukac sie tego na przegladzie ale musialbym auto zostawic na noc, co mi srednio pasowalo (zeby odpalili faktycznie na zimnym). Jak zrobi sie chlodniej i bedzie stukal to nagram wariata :)

silnik poprawilem, sorki za wprowadzanie w blad

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Listopad 2016, 18:29:21 »
W instrukcji do i30 GD 2013 gdzie też jest montowany silnik G4FG producent dopuszcza lepkości oleju 0W40, 5W30 i 5W40 jakości API SL lub SM ACEA A5. Total 9000 5W40 to olej A3/B4 typu HC i taka norma obowiązywała w 2011r. Jeśli zostaniesz przy oleju A3/B4  typu HC to nie będzie dziwne że po 6-7 tyś km olej traci swoje parametry (np.lepkość) i trzeba go wymienić (niezależnie że producent auta pisze 1 rok/ 15 tyś km). Jeśli przejdziesz na olej 0W40 ACEA A5 (lekkobieżny) to znajdziesz już olej syntetyczny i wtedy interwał wymiany wydłuży się. Oczywiście olej 0W40 A5 będzie kosztował ok. 3 raz cena tego nieszczęsnego Totala.

W silniku G4FG jest regulacja luzów zaworowych za pomocą wymiennych popychaczy kontrole i regulacje przeprowadza się co 90 tyś. km.

Gruda

  • Gość
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Listopad 2016, 20:00:57 »
dziękuje jutro jadę na wymianę oleju. Pewnie na shell ultra 5w40. Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Kwiecień 2017, 18:47:58 »
Jak z "hhtps:" usuniesz "s" i link dasz między Nieprawidłowy link youtube to film się wyświetli.

Kiedy wymieniłeś olej?

Na jaki?

Czy była poprawa po wymianie czy cały czas tak samo?

Maska się zacięła?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Elantra MD] Stukanie zimnego silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Kwiecień 2017, 13:37:27 »
wygląda to na problem z ciśnieniem oleju.
przyczyna może leżeć w drenowaniu oleju z układu CVVI (dość częsta przypadłość) lub problem z napinaczem łańcucha.
zdarza się że przyczyną jest shortblock

ogólnie nie jest to zdrowe dla silnika w takim stanie go eksploatować