Forum > Getz

[Getz] Podświetlenie deski - nawiew

<< < (2/10) > >>

popej:
To naprawdę nie jest takie trudne  :-D

1. Schylasz się pod kierownicę, po prawej stronie masz dwa cięgna od sterowania nawiewami - odczepiasz je.

2. Otwierasz schowek - po bokach masz takie gumowe kostki, musisz je wyjąć tak, aby schowek wyjął się, wtedy Twoim oczom ukazuje się trzecia linka od sterowania recyrkulacją powietrza nawiewu, który również odpinasz.

3. Po odpięciu linek przygotowujesz się do walki z konsolą środkową  :mrgreen:  Na samym jej dole masz takie jakby wycięcie, najlepiej włożyć w nie śrubokręt opatulony jakimś materiałem, żeby nie zarysować. Delikatnie podważasz i dół konsoli wyskakuje. Teraz delikatnie, acz zdecydowanie ciągniesz ją z dołu do góry po bokach i wychodzi. Ja troszkę siły oraz śrubokręta musiałem jeszcze użyć na samej górze - tam siedzi ciężko na zaczepach.

4. Gdy już odczepisz konsolę będziesz miał dostęp do dwóch żarówek podświetlenia nawiewu, które są łatwo wymienialne - typ T5  ;-)


Na początku może wydaje się skomplikowanie, ale naprawdę warto tę umiejętność posiąść :D Opisane tak pokrótce, ale w necie znajdziesz kilka dobrych fotoporadników :)

Szym__:
Udało się wymienić wszystkie żarówki :) Nie był to duży problem :)

Nie zrobiłem tutoriala bo u wujka google znalazłem takowego w pliku pdf :) Wszystko elegancko opisane oraz zobrazowane. Można byłoby go wrzucić do naszego działu "Download". - jak to zrobić?



Jedyne czego niema w tutorialu to kolorów żarówek. Więc wyjaśniam :)

- panel nawiewu ( 2 żółte) - T5 (1,5W bo mocniejsze będą za mocno świecić:) )
- parowanie tylnej szyby (2 żółte) - R3 (mniejsza od T5 z wąsikami)
- A/C (2 żółte) - R3
- światła awaryjne (1 czerwona) - R3
- światła przeciwmgłowe tył/przód (1 żółta, 1 zielona)

Dlaczego do A/C, parowania tylnej szyby, świateł przeciwmgłowych po 2 szt.?
Jedna do podświetlenia, druga do zapalenia się prostokątnego, pomarańczowego światełka obok przy włączonym przycisku

To by było na tyle :)

Mam nadzieje, że pomogłem. Pozdrawiam!

mrDark:
Mam kilka pytań:

Czy dobrze rozumiem, że te żarówki R3, mają być wcześniej pomalowane na odpowiedni kolor?

Czy R3 to, to samo co T3,2  (jak na obrazku poniżej)?
http://www.hi-fi.auto.pl/sklep/images/501342.JPG

Czy można je łatwo zastąpić diodami LED 5mm/12V?
Sprzedawca w sklepie elektronicznym twierdzi, że się szybko przepalą, bo w instalacji samochodowej najczęściej jest ok 14V.

robaszek127:
Ja ostatnio zastąpiłem 2 żarówki w liczniku diodami led.Kupione były gotowe w oprawkach postojówek i świecą nawet fajnie. Diody można i kupić same a do nich dać opornik i jakoś nie ma co się przejmować żywotnością.

Szym__:

--- Cytat: "mrDark" ---Czy dobrze rozumiem, że te żarówki R3, mają być wcześniej pomalowane na odpowiedni kolor?
--- Koniec cytatu ---


W sklepach są dostępne żarówki o róznych kolorach (z takimi gumowymi nakładkami)


--- Cytat: "mrDark" ---Czy R3 to, to samo co T3,2 (jak na obrazku poniżej)
--- Koniec cytatu ---


To jest dobre pytanie bo idąc do sklepu i mówiąc, że chce żarówki R3 facet nie wiedział o co chodzi. To są mniejsze żarówki od T5 z wąsikami, które samemu trzeba nawinąc na nakładkę. Więc jak poprosisz w sklepie o T5 to powiedz, że poszukujesz mniejszych jeszcze i z wąsikami. Tak po za tym link nie działa.


--- Cytat: "mrDark" ---Czy można je łatwo zastąpić diodami LED 5mm/12V?
Sprzedawca w sklepie elektronicznym twierdzi, że się szybko przepalą, bo w instalacji samochodowej najczęściej jest ok 14V.
--- Koniec cytatu ---


Tak można. Te żarówki (R3 i T5) są montowane standardowo 12V. Ich żywotność faktycznie pozostawia wiele do życzenia dlatego możesz sprobować z LEDami.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej