Forum > Tucson JM
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs ben
bednar:
Przymierzam się do zakupu Tucsona, ale nie zdecydowałem czy benzyna (+LPG:) czy diesel (oba w wersji 2.0 140 koni). Oczywiście za i przeciw obu znam bardzo dobrze, a także zalety i wady instalacji LPG (z własnego doświadczenia).
Jeździłem obydwoma wersjami dla porównania, ale bardzo krótko.
Spostrzeżenia mam takie. Benzyna na wysokich obrotach nawet kogut, ale przyspieszanie na 3 biegu z 2000 na 3000 nieszczególne (jak w mojej Astrze 1.6 16v).
Diesel cichy jak na grzechotnika, przyspieszenie pod górę z 2000 na 3000 obrotów na trójce bez szału, ale lepiej niż benzyna.
Chciałbym poznać wasze opinie na temat elastyczności, przyspieszenia, radzenia sobie pod stromą górę z 3 osobami i bagażem (czy w benzyniaku trzeba redukować do dwójki?), czy w dieslu jeżdżąc po mieście straszeni się namacham lewarkiem, itp.
Fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto jeździł obydwoma wersjami.
Przy okazji czy ktoś ma wykresy charakterystyki momentu tych silników (benzynę znalazłem, ale diesla nie)? O kosztach użytkowania nie mówmy, bo to inna kwestia.
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-08-14, 11:00 ]
Tagowanie tematu
llcoolm:
skoro kolega znalazł charakterystykę benzyny to bardzo chętnie bym zobaczył :-)
nie zapominajmy jeszcze jest 2.7 benzyna ;-)
bednar:
O ile się nie mylę to slinik benzynowy 2.0 141 km jest na trzeciej od końca stronie poniższego dokumentu u nazywa się BETA-2.0D
http://hyundaiengine.com/data/ENGINE%20CATALOG.pdf
Ale diesla 140 km nie mogę tam znaleźć.
Sądzę, że w tym katalogu są tylko aktualnie produkowane silniki. Może ktoś ma starszą wersję katalogu.
[ Dodano: 2012-08-14, 08:52 ]
Pewnie 2.7 benzyna byłby spoko, ale ... w USA (paliwo cena naszego dzielone przez 2). Poza tym przy sprowadzaniu akcyza powyżej 2 litrów to zdaje się 18%, a koszty serwisowania V6 chyba mogą być bolesne.
[ Dodano: 2012-08-24, 12:24 ]
hmmm,
cisza....
a może się ktoś wypowie nt. dynamiki silnika 2.0 benzyna, jak przyspieszenie, elastyczność, wyprzedzanie, itp??
bardzo jestem ciekaw, bo przy obecnych cenach ropy zaczyna ciągnąć mnie do tej wersji + LPG
Bednar
michal1142:
Widzę w danych Diesle od 113 KM do 150 KM.
Benzyna to 140 KM
W danych testowych widzę małą różnicę w spalaniu nawet około 1l/100 km. Czy zatem warto biorąc pod uwagę fakt, ze w mocniejszych wersjach wysokoprężnych mamy filtr cząstek stałych (zmora)?
bednar:
Tak samo sobie pomyślałem i kupiłem zagazowanego benzyniaka 2.0. Pali gazu dużo (zwłaszcza w mieście, patrz statystyki w stopce), ale jazda wychodzi ok 15-18 zł/100km taniej niż dizlem. No i naprawy tańsze (nawet wliczając możliwość wypalenia uszczelki pod głowicą z powodu LPG) bo brak dwumasy, DPF, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy CR).
Fakt, że nie ma takiego momentu jak CRDi, ale za to szerszy zakres obrotów (mniej mieszania lewarkiem w mieście, gdzie w większości jeżdżę). No i dźwięk trochę milszy.
Na autostradzie nawet przy 140 km/h wg. mnie jest dosyć cicho (mam porównanie z Astrą 1.6 16v). Przy prędkości od 100 km/h elastyczność na 5-tym biegu jest niezła.
Nawigacja
[#] Następna strona