Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła

<< < (11/11)

tictac1986:
Auto odebrałem, rachunek wyszedł 5 000 zł. Wymienione łożyska skrzyni, uszczelniacze z obu stron, sprzęgło komplet z dwumasą, olej i inne drobiazgi, które wyszły po otwarciu. Efekt taki, że biegi wchodzą jak w nowym aucie :):):) aż miło...

jasienieznam:
odświeżam temat .
Może na początek VIN: KMHSC81BP2U291668
czy santek ma dwumasę>?? jeśli tak to czy można zmienic na zwykłe?? czy lepiej oddać do regeneracji, kupiłem auto ze świadomością uszkodzonego sprzęgła, handlarz spuscił na sprzęgło.
Będę dozgonnie wdzięczny za odpowiedzi:) pozdrawiam

kosmos2011:
Od 08.2000 do 07.2003 było montowane koło zamachowe dwu-masowe 23260-38220.

Od 07.2003 do 12.2005 montowano koło sztywne 23210-38011, OC0511H

W wypadku montażu koła sztywnego trzeba zmienić śruby mocujące sztuk 7 na 23311-23000.

Sprzęgło do koła sztywnego:

Tarcza 41100-3A150

Docisk 41300-39150

Łożysko wyciskowe 41421-39000

Wysprzęglik 41710-39001

Pompa sprzęgła 41610-26000

Tutaj jest komplet ze sprzęgłem http://www.fox.rzeszow.pl/KOMPLETNE-SPRZEGLO-KOLO-ZAMACHOWE-TARCZA-DOCISK(4,251126,250755).aspx

jasienieznam:
kolego Kosmos, bardzo dziękuję za rady, i ze zawsze można na ciebie liczyć, sprzęglo dzis załozone, :) sruby pasowały pd starego, poprosze na priv Twoj adres na który chciałbym wysłać podziękowanie własnej roboty:) pozdrawiam , Tomek:)

[ Dodano: 2017-01-21, 16:15 ]
sprzeglo wymienione, teraz chodzi jak ta lala.
ale problem ktory myslalem ze przestanie wystepowac po zmianie sprzegla i dwumasy pozostal
polega on na tym ze samochod od 4 do 5 biegu przy obrotach powyzej 2000  i dalej traci moc dociskanie gazu do dechy nie daje nic, samochod wchodzi w dziwne wibracje ciezko go rozpedzic do ponad 110km/h, w sumie nie przeszkadzaloby mi to jakos mocno bo w wiekszosci jezdze po lasach i kniejach, ale przy jezdzie po ulicy jednak boli, kiedy jest na 4-5 biegu i ciagnie w pewnym momencie nastepuje jakby pukniecie i juz nie ciganie a nawet predkosc spada, po sciagnieciu nogi z gazu i depnieciu znow, jakby znow ma moc ale po kilku sekundach to samo.
przelecialem wiekszosc tematow i wypisalem sobie kilka prawdopodobnych usterek

-lozysko podpory walka
-zawor EGR
-przytkany katalizator

nadmienie jeszcze ze i przy gazie i paliwie problem wystepuje, nie pali sie zadna kontrolka z usterka, przy dodawaniu gazu slychac jaky nieszczelnosc wydechu,
mocniejszy szum jakby swist.
Panowie , jakies pomysly?

thomas2135:
Pech chciał, że padło mi sprzęgło w santku 2,4, które nie wskazywało, żeby było zużyte. Otóż zablokował się pedał sprzęgła, tj nie dało się go wcisnąć. Myślałem, że tam jest normalny docisk i zerwało widełki, bo wysprzęglik był wysunięty na maxa. Po 6 h udało się wyjąć sprzęgło. Tak jak myślałem cały docisk i tarcza(zestaw valeo) były prawie nowe. Pękł pierścień i łożysko wypadło z docisku. Łożysko było stare. Co za idiota wymyślił w tak dużym samochodzie sprzęgło o odwrotnym działaniu docisku??

Kupiłem zatem nowe sprzęgło Valeo i dopiero w domu połapałem się, że ma zwykłą tarczę sprzęgową. Ta którą wyjąłem ma tłumik drgań skrętnych. Czy na nowej tarczy samochód będzie bardziej szarpał przy ruszaniu? Stara tarcza jest 0,5 mm cieńsza od nowej. Nowa wygląda na delikatną. Teraz popatrzyłem to w sprzedaży są zwykłe i właśnie z tłumikiem drgań.

Przy okazji wymiana manszet na półosiach, podpory wału, uszczelnianie skrzyni, wymiana łącznika elastycznego tłumika oraz wymiana olejów.


Zabrałem się za montaż sprzegła. Próbowałem spasować docisk na kołkach ustalających na wszystkie sposoby i upa blada. Jeden pasuje a 2 pozostałym brakuje 2-3 mm. Przymierzyłem do starego i okazało się, że w nowym otwory są źle wywiercone i cały docisk jest mniejszy na średnicy ok 5 mm. Valeo made ik Korea i taki bubel? Jutro wymieniam, tylko nie wiem na co. Na sachsa podobno są reklamacje a Luk za drogi.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej