Forum > Accent
[Accent LC] check
PABLO630:
Witam.Jestem nowy na forum i wiem że był juz temat magicznego check ale jest to moja zmora ,więc chcę zapytać po raz kolejny.Zapalił sie check w moim accencie w tamtym roku .Wymieniłem przepływomierz powietrza bo to wskazywał komp.Było ok aż do momentu jakiś trzy m-ce temu to samo.Komp wsazywał drugą sondę więc wymiana i było ok jakiś czas.Teraz to samo .Komp wskazywał uszkodzoną sąde pierwszą i ona została wymieniona oraz świecę co nic nie dało.Zapala sie po skasowaniu na kompie co jakieś 30 km.Ponowne badanie wskazywało na uszkodzona sąde pierwszą ale jej badanie wskazuję że jest ok.Komputer wskazuje że może być jeszcze zapchany katalizator lub lewe powietrze w kolektorze ssącym co robić bo wydałem już sporo kasy na ciągłe badania i kolejne części.Dodam jeszcze że auto jeździ tylko na bęzynie.Może Igoreczek podpowie mi kogos z radomska z elektryków co da radę coś z tym zrobić a nie tylko wyciągać kasę bez efektów.Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-08-03, 22:29 ]
A dopisując jeszcze auto jeździ ok nic nie szarpie spalanie ok
miq13:
Problem check'a też już przerabiałem niemal w identyczny sposób co Ty Pablo.
z tym że u mnie najpierw kazali wyminienić sondę. Po dwukrotnej wymianie która nic nie dała, zdecydowałem się wymienić przepływkę zgodnie z zaleceniami użytkowników "starego" forum. Po niecałym tysiącu kilometrów znów wyskoczył niczym pryszcz na nosie check engine.
Teraz co zrobiłem z tym fantem:
- odpiąłem akumulator na 15 minut
- komputer się dzięki temu zresetował i check automatycznie zniknął
- zmieniłem styl jazdy i zacząłem autko troszkę cisnąć (bo wcześniej jeżdziłem jak dziadek zmieniając biegi na niskich obrotach i "czwórkę" wbijałem przy 55km/h- zreszta chyba zgodnie z instrukcja do Accenta)
- teraz 4 bieg wchodzi przy 65-70 km/h i check mi już nie doskwiera.
Zwróć na to uwagę i zastosuj ten trick z akumulatorem - zawsze zaoszczędzi Ci 50zł resetowania komputerkiem u mechanika a efekt ten sam.
tre_k:
Ja miałem to samo, przy niskich obrotach wyskakiwal check, jak trzymam na 2,5 to jest ok
IgoReCzeK:
Panowie wynika na to, że problem pojawia się zupełnie jak przy LPG, to znaczy, przy zbyt ubogiej mieszance paliwa, przy czym nie wiem jak to wygląda w Accencie, ale w Sonacie jest to ewidentnie zaznaczone. Jest również domniemanie, że zużycie katalizatora ma również na to wpływ, mimo, że nie reaguje druga sonda - jak by nie było jeździcie 11-12 letnimi samochodami. :roll:
miq13:
Moim zdaniem, każda mieszanka dostępna u nas w kraju jest równie uboga jak 70% jego mieszkańców.
W moim przypadku (za czasów problemów z checkiem), nie pomogło nawet zalanie baku V-Power Racing do pełna i przesiadka na V-Power i PB98. Wiem że może podniesie się larum że przecież 95 to optymalna dawka oktanów dla tego silnika, ale nie wierzę żeby ilość oktanów w PB98 była większa niż 95.
Ale to trąci offtopem. Niestety moja nieufność każe mi wierzyć że słaba mieszanka to neutralna diagnoza. Neutralna, bo niepodważalna i niemal nieuleczalna.
Jak trenowałem lekką atletykę to "zrotowana miednica" była podobną przypadłością:D
Nawigacja
[#] Następna strona