Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

Jaka instalacja LPG do Accent silnik 1341 cm

(1/3) > >>

Cien:
Mam pytanko, przyszedł czas na kolejne autko i kolejne trzeba zagazować.
Mam Hyundaia Accent, z silnikiem 1341 cm z 1996 r
Jeśli się nie mylę jest na pełnym wtrysku ten silniczek ... ??
Chcę założyć LPG sekwencyjny - ponieważ odkąd miałem tego typu instalację skończyły się problemy z niedomaganiami LPG, jednorazowo wydam więcej - ale brak problemów zrewanżuje koszty - o ile dobrze dobiorę elementy do montażu.

Teraz pytanie - co polecacie (chodzi o wszystkie składniki)
Centralka - sam skłaniałbym się do STAG-300 (miałem poprzednio w BMW i było super).
Ale jaki parownik (z zapasem), które wtryskiwacze ?
Poprzednio z zapasem montowałem także szersze rurki miedziane, ale do tej pojemności to raczej chyba nie ma sensu.
Kto ma jakieś doświadczenia ?

Pozdrawiam i thx za podpowiedzi.

IgoReCzeK:

--- Cytat: "Cien" ---...Mam Hyundaia Accent, z silnikiem 1341 cm z 1996 r. Jeśli się nie mylę jest na pełnym wtrysku ten silniczek ... ??
--- Koniec cytatu ---

Witam. Silnik w Accencie I generacji o pojemności 1341 cm posiada wielopunktowy wtrysk paliwa. Mimo, że w innym poście nie wypowiadałem się pozytywnie o sterowniku STAG-300 ( mnie odradzono wykorzystania go do napędzania V6 ) :roll: , to uważam, że do silnika rzędowego będzie to jak najbardziej dobre i tanie rozwiązanie. Przewymiarowanie wtryskiwaczy i rurek je zasilających chyba raczej nie ma sensu, choć to akurat nie wpływa znacząco na koszt samej instalacji. Jeśli chodzi o reduktor, to nie mam pomysłu. :-? Pozdrawiam Igor.

Cien:

--- Cytat: "IgoReCzeK" ---
--- Cytat: "Cien" ---...Mam Hyundaia Accent, z silnikiem 1341 cm z 1996 r. Jeśli się nie mylę jest na pełnym wtrysku ten silniczek ... ??
--- Koniec cytatu ---

Przewymiarowanie wtryskiwaczy i rurek je zasilających chyba raczej nie ma sensu, choć to akurat nie wpływa znacząco na koszt samej instalacji. ... Pozdrawiam Igor.
--- Koniec cytatu ---

Nie chodzi tylko o przewymiarowanie, tylko o szybkość działania i m.in. odpowiednią oporność wtryskiwaczy.
np. w BMW E36 trzeba żółte 1 omowe - czerwone bodajże 3 omowe się nie sprawdzają bo nie nadążają.
To są niuanse, o których często sami panowie monterzy od LPG nie mają dobrego pojęcia.
ponieważ LPG używam ogólnie już kilkanaście lat -w różnych wariantach, to już się nauczyłem pewnych rzeczy, m.in. tego że fachowcom patrzy się na ręce i daje "dobre wskazówki" jak ma dobrze działać. :D

kczech:
kolego stag 300 to i tak za duzo na ten silnik (na przyszlosc: instalke nie dobiera sie ze wzgledu na uklad wtrysku paliwa tylko na uklad dolotu powietrza , sonde lub sondy lambda i ecu silnika , chodzi tu o mozliwosci pamieci adaptacyjnej). Ale do brzegu:
padlo na sekwencje stag 300 - spoko centralka, zajefajne mozliwosci regulacyjne . dobry uklad samoadaptacji, niezly serwis. Co do wtryskow to gwarantuje Ci ze ten sam samochod pojedzie na czerwonych co na niebieskich itd. to tylko kwestia regulacji , wplywania recznego na mape oraz srednicy dysz (to jest jedna z najwazniejszych rzeczy o ktorej gazownicy zapominaja , 0,2 mm roznicy robi wielka robote.) W zestawach stag 300 czesto wystepuja wtryski Valtek - osobiscie uwazam ze to kaszana , znam kilkanascie kpl w kotrych te wtryski nie przejezdzily 100 000. Bardzo zywotne sa matrix-y , jedna sa drogie i jak siadzie ktorys wtrysk to trzeba cala nowa listwe. Parowniki KME niezle znosza czas i przebieg , choc byla seria awaryjnych silver.
Innymi slowy za 2000 - 2500 otryzmasz staga 300 z valtekami i kme to wystrczajace rozwiazanie i dobra cena.
Polecane inne centralki gazowe sekwencje ktore sa niezle to:
tartarini, sirocco, mistral - jednak wystepuja one w zestawach ze "swoimi" parownikami i wtryskami co podwyzsza ich cene.
Bierz staga ma najlepsza cene do jakosci
Jesli bedziesz mial wiecej pytan odnosnie tej instalki to pisz na PW pomoge Ci lub zagladnij na strone www.omegaklub.eu w dzial lpg tam bedziesz mial praktyczne wskazowki oraz porade co do ewentualnych problemow

P.S. ten post napisala osoba ktora nie jest gazownikiem lecz jest fanem paliw alternatywnych w tym lpg i ma dosc duza wiedze i praktyke (jako amator z sukcesami)

Cien:
thx za podpowiedzi.

Stag 300 sie przyda - bo mam interfejs + soft do tego :)

Moze jeszcze jakies uwagi ?
Jakby co pozostana dla potomnych :)
Prawde "piszac" wole dolozyc nawet jeszcze z 500 PLN ale byc zadowolony.
Nie jestem zwolennikiem szukania jak najtanszych rozwiazan , a pozniej szukac co i jak naprawic i odkrecic :/
To juz przerabialem, chce tylko cos w miare porzadnego, ale zeby nie przeplacac za reklame.
Warto napisac ze rocznie robie 20- do 40 tys km (zaleznie od danego roku), z tego zdecydowana wiekszosc po miescie.
Dodam ze licze sie z kosztami rzedu 2-3 tys PLN aby byc zadowolny, bo warto pozniej nie narzekac.

>Bierz staga ma najlepsza cene do jakosci
Jednak chyba się na tą centralkę zdecyduje.
Co do reszty, jestem otwarty na propozycje oraz uzasadnione argumenty :)


P.S. Milych swiat, bogatego mikolaja dla wszystkich :-D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej