Autor Wątek: [Atos] Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?  (Przeczytany 3118 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wlad

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« dnia: 06 Grudzień 2008, 10:29:33 »
witam!
pytanie jak w tytule-wydaje sie moze debilne,ale dotychczas wszystkie auta ktorymi jezdzilem mialy zbiornik wyrownawczy cisnieniowy i tam wszystko bylo jasne.natomiast tutaj jest zwykla zatyczka i dzis zobaczylem ze przy rozgrzanym aucie w zbiorniku jest zimniutko...wiec nie ma bezposredniego polaczenia z ukladem chlodzenia.gdzie wiec sprawdzac poziom cieczy -w chlodnicy? jesl tak,to jaki ma miec poziom.nie chcialbym,by okazalo sie ze w zbiorniczku jest max,a w ukladzie nie ma nawet minimum ;(
a to chyba jest mozliwe jesli przykladowo cieknie chlodnica-ale moze sie myle?
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:51:49 przez Brt »

BartBartez

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Grudzień 2008, 10:42:36 »
Jeśli w chłodnicy zabraknie płynu to zassie płyn ze zbiorniczka. Jest wężyk od "zatyczki" do dna zbiorniczka.

wlad

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Grudzień 2008, 11:04:56 »
Cytuj
Jeśli w chłodnicy zabraknie płynu to zassie płyn ze zbiorniczka. Jest wężyk od "zatyczki" do dna zbiorniczka.

no ale jesli jest jakas nieszczelnosc?wtedy nie bedzie podcisnienia. pytam dlatego,bo podejrzewam ze uszczelka pod glowica siadla. :evil: delikatnie kopci na bialo.
natomiast stan plynu jest caly czas taki sam.poniewaz ewentualna wymiana jest drozsza niz wartosc auta,wiec pewnie bede go dojezdzal do smierci.nie chcialbym jednak przyspieszyc jego smierci poprzez brak cieczy chlodzacej :mrgreen:

BartBartez

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Grudzień 2008, 11:40:59 »
Cytat: "wlad"
wtedy nie bedzie podcisnienia

Teoretycznie tak. Praktycznie - nie wiem.
A nie masz drugiego korka na chłodnicy???

wlad

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Grudzień 2008, 12:10:14 »
Cytat: "BartBartez"
A nie masz drugiego korka na chłodnicy???

jest,ale nie wiem czym sugerowac sie odkrecajac go-ma byc plynu "pod korek"?

kczech

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Grudzień 2008, 16:57:41 »
Odkrecajac korek masz miec plynu "pod korek" a dokladniej mowiac do wysokosci króćca bocznego w szyjce chlodnicy od ktorego odchodzi wezyk do zbiorniczka. W atosie (i w w ielu autach skosnookich nie ma typowego ukladu cisnieniowego z uwagi na to ze auta z tego typu ukladem chlodzenia nie potrzebuja temp gotowania plynu wyzszej niz 105 stopni a termoastaty otwieraja sie w nich w przedziale temp 80 - 90 stopni.
P.S. jesli chodzi o naprawe uszczelki pod glowica to nie wiem skad masz info ze to drogo:
(podaje przykladowe ceny markowyxh elementow)
uszczelka pod glowica - 57 reinz
uszczelka kolektora ssacego 8,80 reinz
uszczelka kolektora wydechowego 55 reinz
pasek rozrzadu 55 bosch
rolka napinacza 53 ina
plyn 5 litrow 40 zl Valeo
olej 40- 60 (w zaleznosci kto co leje)
filtr oleju 12 clean, fiaam, bosch itd
swiece (bo jesli poszla UPG i pkyn poszedl do komory spalania to tarfi swiece na tym cylindrze 4x11.50
robocizna 150 - 200 zl + planowanie glowicy 50 zl

wlad

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Grudzień 2008, 17:50:36 »
Cytat: "kczech"
Odkrecajac korek masz miec plynu "pod korek" a dokladniej mowiac do wysokosci króćca bocznego w szyjce chlodnicy od ktorego odchodzi wezyk do zbiorniczka.

sprawdzilem-tyle wlasnie mam.
Cytat: "kczech"
P.S. jesli chodzi o naprawe uszczelki pod glowica to nie wiem skad masz info ze to drogo:

ja nigdzie nie pisalem ze drogo,tylko ze drozej niz wartosc auta-po prostu auto jest tanie,a rzecz dzieje sie w UK.
ciekawi mnie,jak to mozliwe ze z rury wydechowej oprocz pary wrecz wylewa sie woda a poziom w ukladzie [przynajmniej wzrokowo] sie nie zmienia...

valdii

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Grudzień 2008, 20:03:27 »
Gdyby to była uszczelka pod głowicą to płynu musiałoby ubywać a na bagnecie miałbyś podwójny stan - olej i ślady płynu. Przy włączonym silniku w zbiorniczku wyrównawczym by bulgotało a płyn chlodniczy byłby zanieczyszczony olejem. Może jeździsz na krótkich trasach , silnik jest niedogrzany a na dworze jest zimno i duża wilgotność powietrza , wilgoć zbiera się w układzie wydechowym i potem paruje , stąd ten biały "dymek".

wlad

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Grudzień 2008, 22:10:09 »
Cytat: "valdii"
Może jeździsz na krótkich trasach , silnik jest niedogrzany a na dworze jest zimno i duża wilgotność powietrza , wilgoć zbiera się w układzie wydechowym i potem paruje , stąd ten biały "dymek".

faktycznie auto jezdzi na krotkich trasach-2-3 km w miescie,jednak rok temu w zimie bylo tak samo a jednak dymienia takiego nie zauwazylem.poza tym te 3 km w miescie to jakies 6-8 minut jazdy i wskazowka jest juz w polowie skali temperatury,wiec silnik juz ma zlapana temperature.w przyszly tydzien na probe bede nim jezdzil do pracy-zobaczymy czy po 15 km jazdy poza miastem cos sie zmieni...
acha,no i pod korkiem wlewu oleju jest maslo-jednak na bagnecie jest czysciutki olej.

valdii

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Grudzień 2008, 22:41:40 »
6-8 minut jazdy mimo że silnik osiąga już właściwą temperaturę pracy to jednak za mało żeby cała wilgoć zdążyła odparować . Ja w moim Atosie miałem takie same objawy- żona jeździła do pracy parę kilometrów , pod korkiem zbierało się masło i z rury kapała woda. wziąłem autko w trasę , przejechałem 200 km i masło zniknęło. Teraz znowu jeździ na krótkich trasach i znowu zaczyna się tworzyć na korku osad.

kczech

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Grudzień 2008, 07:34:08 »
valdii ma racje - problem ten dotyczy nie tylko atosów.... Oczywiscie istnieje sznasa ze uszczelka padla miedzy plaszczem wodnym a komora spalania wtedy olej bedzie czysty, ALE BEDZIE UBYWALO PLYNU W CHLODNICY.
P.S. Kiedys w jednm z moich aut gdy polecial mi tylny tlumik (wypadla mala dziurka srednicy glowki od zapalki) zauwazylem ze na krotkich podjazdach po zgaszeniu auta zostaje plama. Nastepnym razem odpalilem zimny samochod podstawilem pojemnik pod wydechem i zaczalem lapac wode. Po zgaszeniu silnika kapalo jeszcze z kilka minut w sumie zlapalem 1/3 szklanki. Wyobraz sobbie ze u Ciebie ta woda zostaje w wydechu i rano odpalasz , gdzies musi ja wywalic...........

wlad

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Grudzień 2008, 08:08:42 »
Cytat: "kczech"
Nastepnym razem odpalilem zimny samochod podstawilem pojemnik pod wydechem i zaczalem lapac wode. Po zgaszeniu silnika kapalo jeszcze z kilka minut w sumie zlapalem 1/3 szklanki. Wyobraz sobbie ze u Ciebie ta woda zostaje w wydechu i rano odpalasz , gdzies musi ja wywalic...........

to by tlumaczylo to,ze dymienie nie nastepuje od razu po zapaleniu silnika tylko jak tlumik sie nagrzeje.

Grzesik1

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Grudzień 2008, 08:30:20 »
W autach z katalizatorem, zawsze występuje parowanie z ukl wydechowego i prawie zawsze leci woda. Nie ważne czy to hyundai volkswagen czy fiat tak po prostu jest.

kczech

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Grudzień 2008, 08:35:43 »
grzesik1 - nie wazne czy jest katalizator czy nie. Gwarantuje Ci ze jak wytniesz kata to tez ten efekt bedzie wystepowal. Im dluzszy wydech i majacy wiecej tlumikow tym bardziej ten efekt jest zauwazalny

gregin

  • Gość
Jak sprawdzić poziom cieczy chłodzącej?
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Grudzień 2008, 13:19:11 »
Proponuje przesledzic chemiczna reakcje spalania w silniku spalinowym. Mam to w jednej prezentacji ale niechce mi sie tego szukac. Poprostu efektem ubocznym jest H2O. Proste, zadnej magii w tym niema.

No chyba ze mnie pamiec zawodzi ale raczej w to watpie;)