Czy to 1.4 czy 1.6, pomijając kwestie gwarancyjne, chodzi tylko o to nieszczęsne wypalanie gniazd zaworowych (problem wielu ówczesnych aut z ceramiką w silnikach). Problem może wystąpić, ale wcale podobno nie musi. Wszystko zależy od instalacji i tego jak będzie pracować. Jak na ubogo to problem z wypalaniem murowany.
Co to lubryfikacji gniazd lub dotrysku benzyny to zdania są mocno podzielone, a ponieważ temat tych ostatnich zagadnień jest stosunkowo świeży, więc nie ma miarodajnych doświadczeń w tej kwestii.
Po rozejrzeniu się na rynku, jeśli już coś zakładać to bardziej obeznane z tematem ASO sugerują BRC Sequent 24 w najnowszej odsłonie (wersja 24.11) i oferują nawet zabezpieczenie praw gwarancyjnych pod warunkiem serwisowania u nich. Twierdzą, że np. znane im i30 z tymi silnikami po warunkiem prawidłowego serwisu jeżdżą bez problemów, przynajmniej dotychczasowe 40-50 tys. km. Zatem samoregulacja luzów wystarcza przynajmniej na tyle.
Kiedyś Hyundai dawał rekomendacje tej instalacji (a właściwie marce), ale z powodów, których nie udało mi się ustalić się wycofał.
Niezależnie od powodów powyższej decyzji montaż musi być gruntownie przemyślany i wykonany przez odpowiedniego fachowca z wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim oprogramowaniem do tego auta. To samo w sobie mocno zawęża krąg potencjalnych wykonawców takiej instalacji.
[ Dodano: 2012-08-29, 11:36 ]Witam wszystkich,
Mam pytanie do znawców tematu i osób kóre mają założone LPG w silniku 1.4 (G4FA)
W artykule AutoŚwiat piszą że te silniki nie za bardzo tolerują gazu. Czy to prawda ? Co to znaczy "Zaleca się modyfikację głowicy" ?
Do tej pory rozważałem założenie gazu ale teraz widzę że chyba szkoda mi silnika.
PS. Nie moge dodac załącznika wiec podaje link do wspomnianego artykułu (druga tabelka).
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg/4
U mnie jest instalacja: AC Stag 300-4 ISA2 + Zavoli Zeta N 150KM + Hana 2000 czerwone + Bormech toroidalny 48l + równie markowe elementy dodatkowe (wielozawór z obudową Tomasetto, węże Parker, filtr Czaja itp.)
Pierwsze kilometry, wszystko w porządku
Nie patrząc na wskażnik zawartości gazu nie można się zorientować czy jedzie się na benzynie czy na LPG
Przełączanie niewyczuwalne.
Zakładam przejechanie przynajmniej 100kkm na gazie przy regularnym serwisie i zdroworozsądkowym podejściu do użytkowania instalacji.