Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Napęd

(1/9) > >>

Dawido1000:
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Jestem nowym użytkownikiem Santa fe. Auto posiada napęd na 4 ( przynajmniej tak jest napisane z tyłu na klapie i sprawdziłem pod autem wał jest i most również). Ostatnio miałem ochotę pojechać do lasu pojeździć ścieżkami nagle w momencie wjechałem w bardziej miękki teren i auto mi już w tym miejscu zostało. Zakopałem się. Przy próbie wyjazdu okazało się, że koła przednie tracą przyczepność i się kręcą a tył nic stoi w miejscu żadnej reakcji. Niestety próba się nie powiodła i potrzebny był traktor. Pytanie moje jest takie w jaki sposób sprawdzić czy napę na cztery działa i czy przy utracie przyczepności z przodu koła tylne również powinny się kręcić i przenosić napęd? z góry dziękuję za pomoc. Dodam , że po wrzuceniu biegu na D wał się obraca.

stolek6:
Nie przejmuj sie to naped oparty na sprzegle miedzy osiowym i jak to w osiach na mechanizmie roznicowym. Bez zadnych blokad  Czyli jak masz szosowe opony to za wiele nie wskurasz w terenie. Moze byc tak ze extremalnie bedzie ci krecilo tylko jedno kolo. Na pocieszenie dodam ze i tak mamy lepiej niz wiekszosc posiadaczy suv-ow bo u nas katy zejscia/natarcia i przeswit jest niezly. Jak lubisz teren to polecam zainwestowac w dobre oponki typu A/T. Wtedy nie tak latwo zerwac przyczepnosc i dluzej kreca wszystkie kola.
Oczywiscie to tylko teoria bo moze faktycznie cos jest nie tak u Ciebie. Mozesz miec zuzyte np sprzeglo miedzyosiowe. Nie czules smrodu spalonego sprzegla?
 Zeby sprawdzic czy 4x4 dziala najlepiej na luznym podlozu wychyl glowe i obserwuj tylne kolo gdy mocniej ruszysz.
P.S. ja swojego poprzedniego tez w blotku zakopalem :) A z obecnym to swiruje juz tylko na suchym :(

jaclwapl:
A nie masz przypadkiem magicznego przycisku "lock"? W 2003/2004 zrobili lift i nie było już 100% stałego napędu na 4 koła. Może po prostu masz nowszą wersję i nie włączyłeś tyłu:) Jeżeli nie wiesz jaką wersję masz to zobacz na pas środkowego pasażera z tyłu. Jak wychodzi z sufitu to masz po lifcie a jak z siedzenia to masz przed.

Co do patrzenia na znaczek na klapie i inne elementy karoserii to lepiej się tym nie sugerować jak się nie zna na 100% historii samochodu. Szukając swojego widziałem już 2wd z klapą od 4wd oraz benzynę z maską od diesla :)

stolek6:
Lift z przyciskiem byl od 2005 poza tym w sf nie ma opcji 2wd/4wd. Jest auto/4wd lock ( wg mnie kiepskie rozwiazanie. Lepiej sprawdza sie jak np. W daci duster 2wd/auto/4wd lock). Czyli nawet nie wciskajac przycisku lock przy utracie przyczepnosci przodu zalacza sie tyl. ( na sniegu przy normalnej jezdzie mozna sie zdziwic niestety niekorzystnie ) Teoretycznie bo praktycznie i tak pracuja sprzegla. NIE MA BLOKADY SZTYWNEJ. To nie terenowka.

Dawido1000:
Mam auto przed liftem. Co do smrodu to był ale bardziej spalonej gumy z koła z przodu bo próbując wyjechać i wzmocnić podłoże podkładałem kawałki drzewa i opona się po nim ślizgała. Co do testu na luźnym podłożu. Przy ostrym ruszeniu koła przednie się kręcą i buksują a tył nic ( nie widać momentu utraty przyczepności) nie wiem czy to prawidłowe czy nie. Dodam , że przednie opony nie są A/T

 Mam jeszcze jeden problem nie zawsze objawiający się podczas jazdy po przejechaniu np 30-40 km zapala mi się kontrolka ABS . Po czym staję wyłączam auto i po ponownym ruszeniu gaśnie. Przy zakopaniu się w błocie również się zapaliła.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej