Forum > Instalacja LPG, CNG, inne
Sonata - technika jazdy a zużycie lpg.
fusior:
Niestety po przejechaniu 2 tys. km stwierdzam że pali na trasie 15 a po miescie 17-18 litrow GAZU !!!! :///// nie znam się na mechanice ale to będzie (tak mi sie wydaje) wina układu dolotowego który w dalszym ciągu źle doprowadza albo nawet wogóle niedoprowadza zimnego powietrza do silnika :/
Teraz mam do Was pytanie czy podjechać do gaziarzy czy do zakładu w którym tuningują auta i zapytać o sportowy układ dolotowy jak on będzie sie miał z gazem :) ?
PS. 4 lata temu palił na trasie 11 l LPG a może to nie układ dolotowy ?
BartBartez:
Sprawdź ile pali na benzynie
IgoReCzeK:
--- Cytat: "fusior" ---zapytać o sportowy układ dolotowy jak on będzie się miał z gazem
--- Koniec cytatu ---
Witam. Przy instalacji LPG II generacji uważał bym na modyfikacje układu dolotowego. Z tego co zauważyłem w innych autach, to jest on modyfikowany tak, by powietrze nie było do niego tłoczone i zazwyczaj czerpane jest z komory silnikowej a więc wstępnie podgrzane. Wiem, że to jest trochę nielogiczne, bo zimne powietrze zawiera więcej tlenu, ale to są jedynie spostrzeżenia z moich obserwacji a nie komentarz. Wydaje mnie się, że przy takim spalaniu można zaryzykować cokolwiek nie tracąc nic, mogą jedynie wystąpić później problemy z doborem prawidłowej mieszanki LPG-powietrze. Pozdrawiam Igor.
kczech:
p.s. jesli chodzi o zmiane miejsca dostarczenia powietrza do komory spalania przy zasilaniu silnika gazem - I i II gen. to chodzi o to ze te instalacje daja tyle gazu ile sobie wciagnie silnik i jedyne ograniczenie to kat otwarcia silnika krokowego gazu. jednak nawet przy dobrej II gen i wlaczonej funkcji cut off (odciecie lpg podcza puszczenia pedalu gazu) to i tak krokowy nie przykmnie sie do konca. W przypadku gdy jest krotki uklad dolotowy i powietrze jest brane bezposrednio z grilla to przy wrzuceniu luzu (nawet jak auto sie toczy) gasnie. Powodem jest to ze zostaje wepchniete z powietrzem wiecej gazu niz mu potrzeba - zalewanie
Najczesciej obraca sie dolot w strone komory silnika tak zeby silnik zasysal sobie powietrze a nie zeby mu bylo wpychane
fusior:
Nie mam nic do stracenia a więc zapytam się o sportowy układ dolotowy, a w przyszłym tygodniu mechanik wyczyści silniczek krokowy ( ja sie na tym nie znam mało tego nie wiem nawet gdzie sie znajduje :] ) Skoro mówicie że przy instalacji gazowej sam zasysa powietrze i jest ono troche podgrzane a więc to może by się sprawdziło, bo przecież montując stożek jest on w środku i nie wpada na niego tak powietrze jak do standardowego układu dolotowego. Zastanawia mnie fakt czy po zamontowaniu tego cudeńka będzie gasł przy większej prędkości...
Nawigacja