Autor Wątek: Sonata - technika jazdy a zużycie lpg.  (Przeczytany 5853 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fusior

  • Gość
Sonata - technika jazdy a zużycie lpg.
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Listopad 2008, 13:24:12 »
Niestety po przejechaniu 2 tys. km stwierdzam że pali na trasie 15 a po miescie 17-18 litrow GAZU !!!! :///// nie znam się na mechanice ale to będzie (tak mi sie wydaje) wina układu dolotowego który w dalszym ciągu źle doprowadza albo nawet wogóle niedoprowadza zimnego powietrza do silnika :/
Teraz mam do Was pytanie czy podjechać do gaziarzy czy do zakładu w którym tuningują auta i zapytać o sportowy układ dolotowy jak on będzie sie miał z gazem :) ?

PS. 4 lata temu palił na trasie 11 l LPG a może to nie układ dolotowy ?

BartBartez

  • Gość
Sonata - technika jazdy a zużycie lpg.
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Listopad 2008, 13:26:02 »
Sprawdź ile pali na benzynie

IgoReCzeK

  • Gość
Sonata - technika jazdy a zużycie lpg.
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Listopad 2008, 14:27:13 »
Cytat: "fusior"
zapytać o sportowy układ dolotowy jak on będzie się miał z gazem

Witam. Przy instalacji LPG II generacji uważał bym na modyfikacje układu dolotowego. Z tego co zauważyłem w innych autach, to jest on modyfikowany tak, by powietrze nie było do niego tłoczone i zazwyczaj czerpane jest z komory silnikowej a więc wstępnie podgrzane. Wiem, że to jest trochę nielogiczne, bo zimne powietrze zawiera więcej tlenu, ale to są jedynie spostrzeżenia z moich obserwacji a nie komentarz. Wydaje mnie się, że przy takim spalaniu można zaryzykować cokolwiek nie tracąc nic, mogą jedynie wystąpić później problemy z doborem prawidłowej mieszanki LPG-powietrze. Pozdrawiam Igor.

kczech

  • Gość
Sonata - technika jazdy a zużycie lpg.
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Listopad 2008, 22:49:24 »
p.s. jesli chodzi o zmiane miejsca dostarczenia powietrza do komory spalania przy zasilaniu silnika gazem - I i II gen. to chodzi o to ze te instalacje daja tyle gazu ile sobie wciagnie silnik i jedyne ograniczenie to kat otwarcia silnika krokowego gazu. jednak nawet przy dobrej II gen i wlaczonej funkcji cut off (odciecie lpg podcza puszczenia pedalu gazu) to i tak krokowy nie przykmnie sie do konca. W przypadku gdy jest krotki uklad dolotowy i powietrze jest brane bezposrednio z grilla to przy wrzuceniu luzu (nawet jak auto sie toczy) gasnie. Powodem jest to ze zostaje wepchniete z powietrzem wiecej gazu niz mu potrzeba - zalewanie
Najczesciej obraca sie dolot w strone komory silnika tak zeby silnik zasysal sobie powietrze a nie zeby mu bylo wpychane

fusior

  • Gość
Sonata - technika jazdy a zużycie lpg.
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Listopad 2008, 12:19:26 »
Nie mam nic do stracenia a więc zapytam się o sportowy układ dolotowy, a w przyszłym tygodniu mechanik wyczyści silniczek krokowy ( ja sie na tym nie znam mało tego nie wiem nawet gdzie sie znajduje :] ) Skoro mówicie że przy instalacji gazowej sam zasysa powietrze i jest ono troche podgrzane a więc to może by się sprawdziło, bo przecież montując stożek jest on w środku i nie wpada na niego tak powietrze jak do standardowego układu dolotowego. Zastanawia mnie fakt czy po zamontowaniu tego cudeńka będzie gasł przy większej prędkości...