Forum > Matrix / ix20

[ix20] Wyższe spalanie - 1,4 benzyna

(1/3) > >>

tomp1:
Witam wszystkich,

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem rocznego Hyundaia IX20  :->
Kupiłem go z przebiegiem 5500 km tak wiec wciąż na tzw "dotarciu". Dlatego tez podejrzewam że spalanie ma trochę zawyżone. Na razie komputer pokładowy podaje średnie spalanie 7,5 l (miasto 50% trasa 50%). Biorąc pod uwagę że komputery zawsze zaniżają średnie spalanie to jest to moim zdaniem, jak na tak mały silnik, przynajmniej o jeden litr za dużo  :-?  Gdzieś czytałem że na początku przy docieraniu silnika samochód więcej pali. No własnie: Czy to prawda ? Czy wy też tak mieliście ? I po ilu km skończy się to "docieranie" ?

Leszek_S.:

--- Cytat: "tomp1" ---Gdzieś czytałem że na początku przy docieraniu silnika samochód więcej pali. No własnie: Czy to prawda ?
--- Koniec cytatu ---

Moim zdaniem to nie prawda. Miałem od nowości Lantrę z silnikiem 1,5 na trasie paliła 6,5 - 7 po mieście 9 - 10 od początku czyli od przebiegu 1,2km - z takim przebiegiem wyjechałem z salonu ;-) teraz silniki są docierane na hamowniach.

Myślę, że spalanie na poziomie 7,5 przy silniku 1,4 w trybie mieszanym jest jak najbardziej OK.

Pozdrav
Leszek

tomp1:
No tak, tylko że 7,5 l/100km to srednie spalanie dla silnika 1,6. Tak wiec jaki jest sens w produkowaniu słabszego silnika ktory tyle samo pali ?

Leszek_S.:
Spalanie zależy też od wielu innych czynników przy benzynie tak na prawdę. A najwięcej zależy od tego jaką masz "nogę" ;-), ale też zależy od opon, w brew pozorom wiele zależy też od asfaltu po jakim jeździsz.

Mogę to zademonstrować u siebie na drodze z Kielc do Borkowa, gdy nagle zmienia się asfalt :shock: samochód nagle dostaje przyspieszenia a noga na pedale gazu nawet nie drgnie. Jaki z tego wniosek :?: asfalt na który się wjeżdża ma mniejsze opory toczenia :!: a co za tym idzie i mniejsze spalanie a było to ewidentnie widać w Yarisie, w którym miałem miernik chwilowego spalania ;-)

Poza tym im słabszy silnik tym musisz mu mocniej depnąć, żeby cokolwiek z niego wydusić. Ale jeśli chciałbyś jeździć ekonomicznie to idę o zakład, że dałbyś radę zejść ze spalaniem przynajmniej o 0,5 l/100 km tylko jaki jest tego sens :?: :mrgreen:

Uuuuu kolego widzę, żeś z Bilczy k/Kielc :-D zapraszam do wpisania się na listę obecności
:arrow: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=420 :mrgreen:

ph71:

--- Cytat: "tomp1" ---Witam wszystkich,

 I po ilu km skończy się to "docieranie" ?
--- Koniec cytatu ---


To zależy już tylko od Ciebie...:)
Proces docierania to wzajemne układanie się samochodu i kierowcy, który może różnie przebiegać w zależności od kierowcy i auta. Nie da się tego zrobić na hamowni producenta. Silnik, sprzęgło, skrzynia, łożyska i wszystkie inne elementy ruchome wymagają wzajemnego dopasowania w zmiennych warunkach obciążeniowo-temperaturowych, a to ostatecznie następuje dopiero w realnych warunkach użytkowania, bez względu na to ile km na rolkach zrobił producent (a właściwie zrobiło samo auto). O tym jaki będzie tego skutek decyduje przede wszystkim kierowca i warunki eksploatacji. Zresztą producent mówi o tym jasno w każdej instrukcji obsługi... To między innymi dlatego jedne samochody od nowości przejeżdżają taniej i bezawaryjnie więcej km a inne przejeżdżają mniej. Zakładając oczywiście, że ich stan techniczny na początku jest taki sam i zbliżone są warunki eksploatacji. I sam fakt, że dzisiejsze docieranie nie wymaga już pracy doktorskiej jak przy Polonezie, nie może prowadzić do wniosku, że jest bez znaczenia...
Biorąc nowe auto sami o tym decydujemy. Jak kupujemy używkę, możemy tylko liczyć na to, że nie jeździł nim jakiś przedstwiciel handlowy, któremu wmówiono w salonie, że za rogiem może już deptać do oporu...:)
Ale miło, że jesteś kolejnym użytkownikiem ix20. Życzę szerokości i bezawaryjności :)

P.S.  I 1.4 i 1.6 to klasyczne szestnastki, w dużym mieście swoje wypiją, bo brak im lepszej elastyczności od dołu. Niestety... Poza tym, lepsze drogi i opony mogą Tobie tylko pomóc w tej kwestii...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej