Autor Wątek: Remont zawieszenia i wymiana rozrządu  (Przeczytany 23721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
Remont zawieszenia i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Wrzesień 2012, 10:14:00 »
Cytat: "Timon"
mechanicy powiedzieli, że tylnia belka skrętna kwalifikuje się do wymiany, bo raczej nikt nie podejmie się regeneracji. ze to konstrukcja taka jak w Citroenach i Peugotach

Zmień mechaników. Ta konstrukcja niewiele ma wspólnego z francuzami. We francuzach belka robi za sprężyny zawieszenia. W Poniaczu/Scoupe robi tylko za 2 wahacze. Jeśli chcesz regenerować to komplet części do tego potrzebnych dostaniesz w ASO za około 200zł. Po wyjęciu belki jest roboty na około godzinę dla dwóch osób. Po odłączeniu linek i przewodów hamulcowych odkręcasz belkę od podwozia. Jedyna trudność jaka mi się zdarzyła to puściła nakrętka wspawana pod kanapą. Wtedy młotek i przecinak i wycinasz dziurę pod kanapą aby się do niej dostać. Reszta to robota intuicyjna i prosta jak budowa cepa.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
Remont zawieszenia i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Wrzesień 2012, 11:18:37 »
To dość pocieszające  :-)  Ale czy regeneracja ma sens i jest potrzebna w przypadku gdy tylko uszczelka pękła?

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
Remont zawieszenia i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Wrzesień 2012, 11:44:51 »
Jeśli nie ma luzów na łączeniu dwóch połówek oraz gdy nie są zatarte  to chyba nie ma sensu.

Hants

  • Gość
Remont zawieszenia i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Wrzesień 2012, 09:02:48 »
Polecam mojego najnowszego przyjaciela:


szczuraz

  • Gość
Remont zawieszenia i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Wrzesień 2012, 16:26:17 »
podobny zestaw wykonasz z pręta gwintowanego i nasadek z kluczy  ;-)

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
Remont zawieszenia i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Grudzień 2012, 11:06:00 »
Jak się zrobiło zimno to na wybojach tył mi dość skrzypi, a przód minimalnie. Podejrzewam sprężyny. Niedawno na przeglądzie auto było i wszystko bez problemowo przeszło, bez żadnych uwag. Trochę to skrzypienie jednak denerwujące jest. Głośniejsze przy mniejszych temperaturach. Na równej drodze, kostce nie ma problemów. Przy dużych progach zwalniających w sumie słychać najbardziej. Czy to może wróżyć coś złego?

Jak robiłem amortyzatory to mechanicy uznali, że reszta jest ok.

voytekk1

  • Gość
Remont zawieszenia i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Grudzień 2012, 07:59:06 »
Też mi się skrzypialo po wymianie amorow z tyłu w zimne dni, zdjąłem koła i podokrecalem wszystkie śruby na maxa i teraz jest cicho, więc możesz spróbować takie rozwiązanie u siebie