Autor Wątek: Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby  (Przeczytany 5066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

spychoo

  • Gość
Witam,

W moim accencie od jakiś czas temu zapaliła sie kontrolka check. Zgasiłem ją ale po 300 km zapaliła się na nowo. Kupiłem więc tester diagnostyczy i sprawdziłem błąd. Wyszło że komputer zapamiętał tylko jeden błąd o numerze 1128, który podobno oznacza : "Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby"
Samochód chodzi normalnie, przyspiesza, nie szarpie, spalanie jest w normie. Kontrolka za pierwszym i drugim razem zapaliła się w trakcie bardzo spokojnej, równej jazdy (stała prędkość, stałe obroty). Gdyby nie ta kontrolka to nic by mnie nie niepokoiło.

Ma ktoś jakiś pomysł co się mogło stać? Dlaczego ten check się pojawia? Co po kolei sprawdzić?

Pozdrawiam

kpawel

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lipiec 2008, 08:31:22 »
Jak dla mnie to
P1128 - Air flow meter – oznacza błąd przepływomierza

Jest wiele możliwości:
-przepływomierz
-nieszczelność w układzie dolotowym
-nieszczelność łącznika elastycznego wydechy (tej siatki)

Pochwal się skanerem diagnostycznym, czy on tylko wyświetla kod i kasuje go?

spychoo

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lipiec 2008, 09:11:37 »
Ten tester to najprostsze urządzenie - tylko wyświetla kody i je kasuje

e-gen

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipiec 2008, 09:13:09 »
"DTC P1128 is "Long Term Fuel Trim Too Lean". Which means the air/fuel mixture is leaner than the HO2S can compensate for.

This is most often caused by a vacuum leak. It can also be caused by a clogged fuel filter, unmetered air entering the air intake system, leaking exhaust system, canister purge system not operating or a weak fuel pump."

P1128

czyli: przypchany filtr paliwa, nieszczelność w dolocie lub uszkodzony przepływomierz, nieszczelny układ wydechowy, zawór recyrkulacji par paliwa, niewydolna pompa paliwa - do wyboru <czytaj>

BTW
ciekawe dlaczego na liście kodów DTC z hmaservice.com link
nie ma tego kodu <co?>

popołudniu w moim skanerze sprawdzę co oznacza ten kod

spychoo

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipiec 2008, 09:36:02 »
Z tego co czytam na powyższej liście to chyba najgorsze co mnie może spotkać to padnięty przepływomierz.
Wie ktoś ile wymiana może kosztować (części/robocizna)? I jak (gdzie, za ile) sprawdzić czy trzeba wymieniać - bo do najtańszych to chyba ta zabawa nie należy.

e-gen

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipiec 2008, 10:50:26 »
jedna z metod to zamiana przepływomierza z innym Accentem - na próbę :)

spychoo

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipiec 2008, 11:21:46 »
Niestety nie mam dostępu do innego accenta, poza tym ta kotrolka check to po zgaszeniu zapale się nie od razu tylko po przejechaniu np. 150-200 km

dopisano:
A tak w ogóle to drążyć te temat czy olać sprawę (skoro samochód "chodzi" normalnie) i gasić kontrolkę jak się tylko zapali?
Jaka może być konsekwencja jazdy z niesprawnym przepływomierzem ??

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-07-01, 13:43 ]
Scalenie 2 postów, nie pisz kolejnych postów co 2 minuty, użyj opcji edytuj

e-gen

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lipiec 2008, 11:41:37 »
Cytat: "spychoo"
Jaka może być konsekwencja jazdy z niesprawnym przepływomierzem ??

nieoptymalny skład mieszanki.

Nie stresuj się przepływomierzem; wymień filtr paliwa, sprawdź czy w dolocie nie ma nieszczelności np. którą opaska zaciskowa obluzowana.

spychoo

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Lipiec 2008, 12:22:04 »
a konsekwencja nieoptymalnego składu mieszanki ?? ;-)
coś dalej może mi się zniszczyć? czy tylko będzie bardziej mułowato ?
a co do przepływomierza to zdecydowanie zostawiam go na koniec
zaczynam od
- sprawdzenie / przeczyszczenie filtru powietrza
- sprawdzenie układu wydechowego (kumpel który "ożenił" mnie z tym egzemplarzem mówi że poprzednio kontrolka check zapaliła się gdy wydech padł - taka siateczka, może chłopaki w warsztacie źle naprawili)
- sprawdzenie świec (ktoś poradził - nie wiem po co, ale zrobię)

i na końcu wizyta w jakimś serwisie na sprawdzenie przepływomierza

e-gen

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Lipiec 2008, 12:42:46 »
Cytat: "spychoo"
a konsekwencja nieoptymalnego składu mieszanki ?? ;-)

zależy czy uboga czy bogata; jeżeli długi czas będzie uboga to zniszczy silnik, jeżeli bogata to co najwyżej (przy czarnym scenariuszu) zniszczy kata.
Cytuj

- sprawdzenie / przeczyszczenie filtru powietrza

jeżeli nie wymieniałeś go w ciągu 10.000 km to go wymień

kpawel

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lipiec 2008, 13:32:18 »
Komputer przechodzi w stan awaryjny i daje bogato.
Auto nie traci na osiągach i jedzie tak samo jak poprzednio.

Kila możliwości:
- możesz to olać i jeździć dalej.
- podróbka z allegro za 220zł, będzie to samo co teraz co 100-200km, Accent ma zbyt czuły układ diagnostyczny i wychwyci niedokładność pomiarową tego urządzenia
-używany z anglika 200-250zł
-nowy w hurtowni JC 600zł
-nowy w ASO 1000zł

todo

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Październik 2008, 08:10:06 »
Miałem to samo, tylko na zagazowanym Accencie 1.3. Pojechałem do innego gazownika, niż ten który mi zakładał instalację na regulację. Przejechałem od tej pory prawie tysiąc km i lampka nie zapala się. Z przepływomierzami jest tak, że nawet bardzo mała odchyłka od normy powoduje zapalenie się lampki "check". Sprawdź sobie najpierw parametry przepływu, bo przepływka to nie mały wydatak, mówię oczywiście o oryginalnych, bo na chińskie szkoda kasy. Podobno są tańsze zamienniki od Mercedesa pasujące parametrami do Accenta.

kpawel

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Październik 2008, 08:27:26 »
Ostatnio zauważyłem, że Accent z 1,3 12V po 2004 roku nie posiada przepływomierza, czyli tak naprawdę do szczęścia nie jest mu potrzebny.

zybi99

  • Gość
Błąd 1128 - Długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Listopad 2008, 21:26:22 »
Wersje amerykańskie mają teraz czujniki podciśnienia.