Autor Wątek: Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95  (Przeczytany 6818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

micks

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« dnia: 08 Listopad 2008, 00:01:16 »
Witam, dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrow dynamiczna jazda i odreceniu korku wlewu oleju do silnika ujrzalem na korku kawowy kolor oleju i jest to objaw przedostawania sie cieczy chlodzacej do miski olejowej i z tego co wiem jest to najwyzszy czas na wymiane uszczelki pod glowica i Stad pytanie czy dobrze postawiona diagnoza i czy tzreba cos jeszcze wymienic ?

i czy orientujecie sie jaki byl by koszt wymiany uszczelki ? bo na allegro patrzylem to cos ok 50 zl za uszczelke, a robocizna zwiazana z wymiana lub dodatkowymi czynnosciami ?

oczywiscie w zbiorniczku wyrownawczym ubyl plyn i jest ciut ponizej minimum

e-gen

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad 2008, 23:24:38 »
zwróć uwagę że jest chłodno i wilgotno; więc może to być efekt aury - o ile nie występują inne objawy padniętej uszczelki to się nie stresuj

wlad

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Listopad 2008, 23:52:19 »
tak jak prawi e-gen -nie musi to byc uszczelka.sprawdz czy powierzchnia plynu jest tlusta,czy na bagnecie olej jest klarowny.z rury wydechowej na nagrzanym silniku nie powinna wydostawac sie biala para-na zimnym jest to normalne.
gdy na dodatek robisz krotkie odcinki -moze tak byc,bo skrapla sie woda w misce olejowej .

e-gen

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Listopad 2008, 00:01:22 »
przy padniętej uszczelce głowicy często też występuje efekt "twardych węży" biegnących między chłodnicą a silnikiem; "bomblowanie" w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy przy "przegazówkach"; zobacz jak wygląda korek chłodnicy.

Jeżeli silnik jest zasilany LPG to z rury wydechowej może wydostawać się sporo pary wodnej.

thores

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Luty 2009, 16:08:17 »
Pozwolę sobie odgrzebać temat, gdyż też mam nalot na korku od wlewu oleju. Wcześniej go nie było - od czasu do czasu zaglądałem na zimnym silniku, a dziś patrze dużo kawowego, jasnego nalotu. Poczytałem to co wyżej napisaliście i nie zauważyłem innych objawów. Nie bulgocze w zbiorniku płynu, olej na bagnecie jest czysty, myślę, że autko nie kopci jakoś specjalnie na biało (nie wiem jaki jest stan 'normalny' ;). Robię prawie wyłącznie krótkie odcinki. Są może jeszcze jakieś inne metody sprawdzenia czy to nie uszczelka?
Piszecie o sztywnych wężach. Na ciepłym silniku są znacznie twardsze niż na zimnym. Czy tak powinno być?

e-gen

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Luty 2009, 16:43:11 »
Cytat: "thores"
Na ciepłym silniku są znacznie twardsze niż na zimnym. Czy tak powinno być?

tak, to prawidłowe zachowanie - gdyby były twarde jak kamień to byłby problem.

thores

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Luty 2009, 16:46:55 »
No to póki co nie panikuję, choć trochę mnie to zmartwiło.

tomekania2

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Luty 2009, 21:31:31 »
Witam.Ja tez ostatnio wlasnie mialem taki kolor na korku wlewu oleju.A mysle ze to jest od pogody.Poki co wymienilem olej narazie bede zagladal a jak to bedzie uszczelka to mam koszty :evil: A wilgosc ma z tym nagarem cos wspolnego :?:

thores

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Luty 2009, 12:48:27 »
Cytuj
czy brak bulgotania w zbiorniczku płynu, brak osadu na płynie, czysty olej na bagnecie jednoznacznie wykluczają zabawę z uszczelką pod głowicą?

NIE

BTW
ubywa Ci płynu chłodzącego?

on86

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Luty 2009, 16:12:19 »
Ludzie, to jest wina oleju i nie przejmujcie się tym. Ja tak mam z olejem Lotos 15W40. A przekonałem się o tym jak za dnia było ciepło a w nocy chłodno i na korku butelki oleju, która leżała w bagażniku, zrobił się właśnie taki "kawowy" nagar.
Cytat: "tomekania2"
A mysle ze to jest od pogody
też mi się tak wydaje.
Cytat: "tomekania2"
A wilgosc ma z tym nagarem cos wspolnego :?:
prawdopodobnie tak.

thores

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Luty 2009, 16:29:54 »
Myślę, że płynu nie ubywa, przynajmniej na razie nie zauważyłem... Wymieniany był 2tys.km temu i myślę, że od tamtego momentu jest go troszkę mniej. Auto stoi pod chmurką, więc może tym bardziej ma to jakiś związek z pogodą i wilgocią, oby..
Dzięki za zainteresowanie.

tomekania2

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Luty 2009, 17:04:34 »
Dzisiaj zrobilem zdjecie mojego korka wlewu oleju.Wyglada to tak

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82965cb95739b9b4.html

thores

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Luty 2009, 17:16:32 »
Cytuj
Dzisiaj zrobilem zdjecie mojego korka wlewu oleju.Wyglada to tak


Mój wygląda tak samo;)

tomekania2

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Luty 2009, 17:21:22 »
thores chyba mamy takie same objawy ale mysle ze to nic powaznego.Narazie bede obserwowal stan plynu ;-)

thores

  • Gość
Uszczelka pod glowicą przy silniku 1.3 - Accent '95
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Luty 2009, 17:26:54 »
Mam nadzieje, że nie jesteśmy obaj którąś stówkę do tyłu ;)
Oczywiście też będę wypatrywał innych objawów.