Forum > ix35 EL
[ix35 EL] Stuk.. pukk... co to może być?
malowany:
Witam, mam samochodzikiem przejechane 2 500, odebrałem go około miesiąc temu z salonu
Od kilku dni słyszę pukanie, po zmianie biegu i wysprzęgleniu. Jest takie jedno pukniecie...
Puknięcie (pojedyńcze takie puk) za każdym razem słychać, gdy wrzucę na wsteczny, wysprzęglę i ruszę. Następnie wrzucę na 1dynkę i znów puk.. Co to może być?
Czasami dzieje takie coś gdy jadę na 5 lub 4rce i dojeżdżam do świateł i redukuje do 3jki (w celu hamowania silnikiem) i słyszę pojedyńczy puk.. jakby coś spod samochodu...
Następnie ruszając to na 1dyncje słyszle stuk.. na 2jce stuk.. na kolejnych już jest cisza... zaczyna mnie to denerować, bo nie wiem co to jest? coś ze sprzęgłem?? lub zawieszeniem? Wiem... mogę jechac do serwisu, ale serwis jak serwis.. może już to przerabialiście... wrrrr...
[ Dodano: 2012-05-27, 22:23 ]
Tak przeglądam forum i zdaje mi się, że to problem z zawieszeniem.., że w ix35 tak się dzieje, tylko proszę o potwierdzenie czy powyższy problem mój dokładnie daje info, że to właśnie zawieszenie... widzę, że jeśłi tak ... to mogę się trochę pobujać z tym :(
Zibi:
problemy z zawieszeniem dotyczą aut z napędem na przód, przy wersji 4WD są ponoć mocniejsze amorki i nie spotkałem się z przypadkiem stukania, a przyznam, że przed zakupem studiowałem wiele forów.
firefighter1:
malowany Twój problem jest jakiś inny i do tej pory nie słyszałem o takim przypadku. Szczególnie, że masz to praktycznie na każdym biegu i z opisu widać, że kierownica zwykle jest na wprost więc wszystko wskazuje na układ napędowy i przekładnię. Zawieszenie tu za bardzo nie ma co pracować.
jacek2:
Wiem o czym kolego piszesz. U mnie też zaczął występować delikatny stuk przy zmianie biegów. Przeważnie występuje przy zmianie biegów od jeden do trzy, nieraz i nawet przy wrzucaniu 4-ki. To samo sie powiela przy redukowaniu.
Byłem w serwisie z tym puk, puk.... Okazuje się że po pewnym przebiegu, wypracowuje się poduszka gumowa mocująca silnik na takim grubym krótkim drążku na przodzie silnika (patrząc od przodu - po lewej stronie przy pasku klinowym). W serwisie powiedzieli żeby sie tym nie przejmować, bo gwarancja na auto jest długa, i jeśli coś więcej "wyjdzie" to ją wymienią. Obecnie nic sie więcej nie dzieje. Wszystko jeździ elegancko i jest cacy. Przestałem sie przejmować tym pukaniem w momęcie gdy okazało się że te stuki nie pochodzą od sprzęgła, lub zawieszenia.... :mrgreen: :mrgreen:
malowany:
--- Cytat: "jacek2" ---Wiem o czym kolego piszesz. U mnie też zaczął występować delikatny stuk przy zmianie biegów. Przeważnie występuje przy zmianie biegów od jeden do trzy, nieraz i nawet przy wrzucaniu 4-ki. To samo sie powiela przy redukowaniu.
Byłem w serwisie z tym puk, puk.... Okazuje się że po pewnym przebiegu, wypracowuje się poduszka gumowa mocująca silnik na takim grubym krótkim drążku na przodzie silnika (patrząc od przodu - po lewej stronie przy pasku klinowym). W serwisie powiedzieli żeby sie tym nie przejmować, bo gwarancja na auto jest długa, i jeśli coś więcej "wyjdzie" to ją wymienią. Obecnie nic sie więcej nie dzieje. Wszystko jeździ elegancko i jest cacy. Przestałem sie przejmować tym pukaniem w momęcie gdy okazało się że te stuki nie pochodzą od sprzęgła, lub zawieszenia.... :mrgreen: :mrgreen:
--- Koniec cytatu ---
No tak, tylko , że auto ma dopiero 2 500 tysiąca przejechane, jestem zapisany do serwisu na czwartek, niech wymieniają. Gorzej bedzie jak te pukanie coś innego spowoduje kiedyś. Dzięki za info.
Nawigacja
[#] Następna strona