Autor Wątek: [Lantra J2] Regulacja czujnika świateł STOP.  (Przeczytany 1622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Regulacja czujnika świateł STOP.
« dnia: 11 Lipiec 2015, 20:39:37 »
Witam. Mam pytanie do właścicieli Lantry J2. Czy jesteście w stanie sprawdzić ile musicie wcisnąć pedał hamulca na włączonym silniku aby zapaliły się światła STOP ???

Regulowałem sobie luz pomiędzy pedałem a czujnikiem celem wyeliminowania jego luzu w pozycji jałowej i odkręciłem nakrętkę kontrującą i do pedału w pozycji jałowej dokręciłem czujnik tak aby jeszcze pedał nie zaczął się ruszać (wciskać) a element włącznik w czujniku już się schował (rozwar obwód świateł STOP).

Cezary51

  • Gość
[Lantra J2] Regulacja czujnika świateł STOP.
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lipiec 2015, 22:08:20 »
W j1 kiedyś z tym walczyłem. Miałem ustawione ze 2 mm luzu.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Regulacja czujnika świateł STOP.
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lipiec 2015, 08:44:34 »
Wystarczyłoby mi gdybyś spojrzał pod deskę i zobaczył ile masz wolnego gwintu na czujniku przed nakrętką.

//DODANO 14.07.2015 19:56//
Problem rozwiązany. Pomiary optyczne reakcji świateł na wciśnięcie hamulca dokonywane były na wyłączonym silniku. Dzisiaj sprawdziłem i już po wciśnięciu pedału na ok 0,5 -  1cm głębokości światła się zaświecają. Wychodzi na to, że regulacja jest właściwa. Najpierw odpinamy kostkę czujnika od wiązki. Jeśli jest gdzieś przewód czujnika spięty opaską, opaskę odcinamy. Odkręcamy nakrętkę kontrującą na czujniku i najlepiej wykręcamy czujnik do momentu gdy pedał hamulca przestanie się cofać. Następnie oglądamy czujnik. Ma on gwintowany trzpień w środku którego znajduje się plastikowy trzonek włącznika. Wkręcamy czujnik do momentu gdy plastikowy trzonek włącznika schowa się całkowicie w gwintowanym trzpieniu a trzpień dotknie plastikowego odbojnika na pedale hamulca, ale pedał jeszcze się nie poruszy. Dokręcamy nakrętkę kontrującą i podpinamy kostkę włącznika, spinamy opaską przewód.

Nie należy wkręcać mocniej czujnika gdyż pedał hamulca będzie wciskany i ciśnienie w układzie zacznie wzrastać, tym samym już koła będą hamowane a hamulec nie naciskany. Ewentualne luzy na pedale hamulca mogą występować na trzpieniu na którym on się porusza lub na trzpieniu popychającym tłok pompy hamulcowej. Generalnie - jeśli pompa sucha i hamulce działają poprawnie, nie ma po co ruszać.