Autor Wątek: Problem z DPF brak wypalania  (Przeczytany 144 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Darek9691

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Problem z DPF brak wypalania
« dnia: 18 Październik 2025, 21:37:32 »
Witam wszystkich forumowiczów, mój problem leży w tym, że nie wypala się DPF. Wcześniej wypalał się często, końcówka rury była czysta, teraz zauważyłem, że jest w mokrej sadzy. Nie ma też zwiększonego zużycie paliwa po zdjęciu nogi z gazu. kilka razy próbował się rozpocząć proces wypalania ale po paru sekundach kończył się. W lipcu DPF oddałem do mycia trochę parametry ciśnieniowe na wydruku po myciu się poprawiły. Przeciwciśnienie przed czyszczeniem min 140mbar max 250 mbar wynik 178,6. Po czyszczeniu min 100 mbar max 140 mbar wynik 118.6 mbar. Wcześniej udało mi się dwa razy wymusić interfejsem regenerację wymuszoną DPF. Teraz nie chce się rozpocząć. Nagromadzenie sadzy było 44.7 po trasie 160 km w jedna i drugą stronę i podpięciu kompa ilość sadzy 33,2. Chwilowo była nierówna praca silnika (szarpanie). Brak pomysłów gdzie szukać przyczyny nie wypalania się DPF, czujnik różnicy ciśnień zmieniony, czujnik temperatury w dpf żyje, bo zmienia się temperatura spalin w filtrze. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Wymienić na nowy dpf? nie wiem czy to rozwiąże problem braku wypalania.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1811
Odp: Problem z DPF brak wypalania
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Październik 2025, 10:44:01 »
Ale po co dawać do czyszczenia i płacić kasę skoro masz problem z wypalaniem. To co wiele razy czytałem w Hyundaiu 1.7 często są cyrki z dpf ale zazwyczaj z zbyt częstymi wypalaniami po ok150km nawet. Tu maszproblem, że przy zwiększonej różnicy ciśnień powinien dpf zwiększyć temperaturę i się wypalić jak zobaczy szybką jazdę na 5-6 biegu.
Tak mam u siebie ale mam fiatowski 1.6. Jednak dziwne ciśnienia też masz. U mnie 150mbar pokazywał przy max prędkości 180km/h na autostradzie. A tak średnio 30-40 podczas normalnej jazdy.
Gdybym miał hyundaia to samo to żadna wymiana DPF na nowy tylko jego wywalenie na stałe. Za duzo problemów i to kosztownych jak zacznie się knocić.

Offline Darek9691

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Problem z DPF brak wypalania
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Październik 2025, 11:59:50 »
Dzięki za odpowiedź, chciałem być proeko, czytałem też gdzieś na forach,że w Hyundai i KIA przy około 200 tyś km często pękają wkłady w środku DPF i jest właśnie problem, że się nie dochodzi do wypalenia się filtra.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1811
Odp: Problem z DPF brak wypalania
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Październik 2025, 17:41:03 »
Sam nie chciałem przez to co czytałem na forum kupować hyundaia z dieslem bo i benzyny odpadały do gazu. Dlatego wybrałem fiatowski bo tam nie ma problemów z dpf i tylko padają egr-y. Cała ta ekologia to tylko robi z człowieka niewolnika. Trzeba jeździć i sprawdzać na aplikacji czy się nie wypala bo oczywiście kontrolki nie ma. Sam nie wycinam bo to kosztuje sporo a na razie sprawny to muszę się męczyć.

Offline Darek9691

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Problem z DPF brak wypalania
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Październik 2025, 22:12:43 »
Wywalić  na stałe nie problem tylko potem zamontować z powrotem to jest duży problem. Dzwoniłem do serwisu Hyundai z pytaniem o nowy DPF to cena mnie zwaliła z nóg 18000 zł (serwis Lublin) zamiennik intercars ponad 3tyś i nikt nie gwarantuje że będzie działać prawidłowo. Każdy fachowiec sugeruje wywalić dpf, tylko jeżeli przyczyna leży nie w samym filtrze tylko w osprzęcie, który steruje procesem wypalania to przyczyna nie wypalania się nie będzie usunięta tylko skutek jakim jest niedrożny zatkany filtr. Myślę, że mój hultaj potrzebuje dobrego fachowca do zdiagnozowania tego przypadku.