Forum > i30 FD
Hyundai i30 1.4 CVVT – szereg objawów, głośna praca, falowanie obrotów
(1/1)
			Sekuran494:
			
			Witam,
Hyundai i30 1.4 CVVT 109 KM, benzyna, 2009, 260 tys. przebiegu. Auto mam od niedawna, ale już wyskoczyło kilka rzeczy. Najgorsze jest klekotanie. Poniżej pełna lista objawów:
1. Silnik cicho klekocze, cyka po odpaleniu na zimnym, w trakcie jazdy, na luzie. Wydaje mi się że jest proporcjonalny do obrotów i słychać go dobrze przy hamowaniu silnikiem
Słychać to na zewnątrz i w kabinie
2. Falujące obroty na zimno
Po odpaleniu zimnego silnika: wskakuje na 1500 rpm, potem długo schodzi na 500–700 rpm. W trakcie schodzenia obroty lekko falują.
Jak silnik się rozgrzeje – wszystko się normuje i trzyma równe obroty.
3. Problemy z odpalaniem
Na 50 odpaleń – ok. 5 razy nie chciał odpalić. Sporadycznie odpala sam silnik ale nie działa na przykład wspomaganie pedałów, obrotomierz.
Po chwili jednak odpala i jedzie normalnie.
Nie wiem czy to normalne ale też jestem zaniepokojony głośnością silnika przy 120 km/h. Gdy zbliża się do 4k obrotów silnik przeraźliwie głośno dudni, że nie da się ponad to jeżdzić.
		
			...kuba...:
			
			Ad1. wolę się nie wypowiadać
Ad2. ile masz paliwa? spróbuj po zatankowaniu ponad połowę
Ad3. możliwe, że czujnik położenia wału do wymiany, właśnie tak to się objawia, że ciężko odpala i brak obrotomierza po odpaleniu.
		
			robaszek127:
			
			Pierwsze sprawdzić zawory bo pewnie nie ma hydrauliki i silnik rano klekocze. Skoro silnik dudni trzeba sprawdzić by czasem się nie zniszczył a to będą już koszta.
		
Nawigacja