Forum > i30 FD

Paliwo w oleju silnikowym!

(1/2) > >>

modi_24:
Witam . Mam problem w swoim i30 2 1.4 benzynka , otóż szarpie na 1 biegu , czasem w trakcie jazdy samochód jakby nagle tracił chwilowo moc po czym znowu ma jakiś przypływ i pcha do przodu . Przy sprawdzaniu poziomu oleju na bagnecie czuć zapach benzyny . Zwiększone zużycie paliwa .       2 rzecz to przy diagnostyce kompem pokazuje temperaturę płynu chłodzącego -48 stopni , temperaturę powietrza zasysanego również tyle samo -48 stopni .  Napięcie akumulatora 0 V , Ładowanie akumulatora 0% . Obciążenie silnika 0% . Poza tym komunikat : C1611 CAN czas przerwy EMS ( system zarządzania silnikiem )    P2191 -układ paliwowy - zbyt uboga mieszanka przy obciążeniu f -nieciągły.            P2188- bogata mieszanka paliwa przy biegu jałowym-w toku . Ktoś cos ?

...kuba...:

--- Cytat: modi_24 w 14 Czerwiec 2025, 21:20:00 ---2 rzecz to przy diagnostyce kompem pokazuje temperaturę płynu chłodzącego -48 stopni , temperaturę powietrza zasysanego również tyle samo -48 stopni .  Napięcie akumulatora 0 V , Ładowanie akumulatora 0% . Obciążenie silnika 0% .
--- Koniec cytatu ---
Jakiego interface i programu diagnostycznego używasz? Na przyszłość przy takich anomaliach z odczytem parametrów warto dać znać czego używasz, bo akurat z tym silnikiem nie ma większych problemów z diagnostyką. Sprawdż też jakie pokazuje ciśnienie w kolektorze dolotowym na zgaszonym silniku a potem po odpaleniu

modi_24:
Nie jestem w stanie Ci odp jaki program miał mechanik niestety ..

...kuba...:
Ok, a wśród znajomych nie masz osoby np. z inteface na Bluetooth albo WiFi: vgate iCar, albo vLinker? coś typu ELM327 (ale nie najtańszy) i już w darmowej wersji aplikacja CarScanner na tel z tym śilnikiem dobrze sobie radzi i powinna pokazywać prawidłowo parametry... tutaj jest kwestia wybrania nieodpowiedniego sterownika silnika i już będzie dekodowanie wartości mieroznych zakłamane...

modi_24:
Właśnie wróciłem od mechanika , stwierdził że wina katalizatora . Że trzeba wymienić . Powiedział że te silniki tak mają , że miał kilka takich przypadków już i wszystko wina katalizatora ..

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej