tak tak w ten sposob tez sprawdzalem, opona idealna btw. 2024r z grudnia a przejechane na niej jakies 4tys km ale jest idealna.
Teraz wyszło kolejne zmartwienie, co dziwne, olej wymienialem 8tyś km temu, po zrobieniu 5tyś sprawdzilem z ciekawosci nie ubylo doslownie nic, wczoraj sprawdzalem i musialem dolac 1.1l na te powiedzmy 3 tyś km, wyciekow zero bo od razu auto na najazdy oslona w dol sprawdzone wszystko suche. Jest mozliwe ze tak doslownie nagle zezarlo 1.1l oleju? olej lalem valvoline synpower fe 5w30, analogicznie mam i30 z 2019 1.4 mpi i leje taki sam tylko acea a5/b5 a tu a3/b3 i olej po 10tyś doslownie delikatnie zabarwiony na brazowo, a tu az smola. i40 2012r 120tys km pyklo polski salon, 1 wlasciciel, serwisy olejowe od poczatku co 10-13tys km. ja uzytkuje od 112tys km. Doradzi ktoś co dalej z takim fantem?
Co zauwazylem ostatnimi czasy, na zimnym silniku po odpaleniu obroty wskakuja na 1.5tys obrotow na jakies 15-20sec, potem spadaja na 900-1000 + przez pierwsze 10 sec taki dzwiek jakby zacierajacego sie kola pasowego potem cichnie. Dodatkowo po rozrzaniu zazwyczaj na 3-4 biegu miedzy 1800-2300 obrotow silnik zdecydowanie glosniej pracuje niz powyzej tych 2300 obrotow. Moc jest, nie kopci, spalanie nadal takie jak bylo 7-8l