Forum > ix35 EL

problem klimatyczny DPF

<< < (2/2)

XT1097:
Obserwuj przyrost sadzy vs przyrost spadku ciśnienia na DPF. Ja słyszałem o wypalaniu gdy dochodzi do 21 gramów. W moim D4EA nie działa mi odczyt sadzy ale to auto z 2008 i mam jedynie upośledzony odczyt temperatiry, podobny ciśnienia i dokładny post injection

Franek61:
W 1,7 CRDI wypalanie zaczyna się zawsze przy 18g sadzy.

XT1097:
No tak, ja jednak zachęcam do sprawdzenia czy równo z przyrostem sadzy przyrasta spadek ciśnienia na DPF.
Obstawiam że wypalanie jest inicjowane tym właśnie (błędnym) naliczaniem a nie fizycznym zapchaniem, które objawia się przez wzrost spadku ciśnienia

Franek61:
OK. Tylko jak sprawdzić (czym, jaki program diagnostyczny, czy Carscanner ma tą funkcją) czy równo z przyrostem sadzy przyrasta spadek ciśnienia na DPF. Jeśli błędny odczyt się potwierdzi, co wówczas zrobić tzn. co jest odpowiedzialne za błędny odczyt (jakiś czujnik, program w ECU?).

XT1097:
W car scanner są wykresyi tak to  mozna obserwować.
Jeżeli się potwierdzi że sądzą rośnie a delta nie, to trzeba szukać po układzie powietrze-paliwo. Jakbyś miał taki godzinny wykres z jazdy to on już coś jest w stanie powiedzieć

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej