Forum > i30 PD

Rozładowany akumulator i błędy DTC

(1/3) > >>

Markkut:
Dzień dobry, podobny temat o akumulatorze już był, ale nie znalazłem kombinacji błędów występujących w moim samochodzie.
Kupiłem używanego i30 Wagon Nline 1.5 Tgdi. I wszystko było ok przez miesiąc jazdy, oprócz tego, że nie działał system start stop. Ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Nie działało też przechodzenie w tryb żeglowania, ale na początku nie byłem świadomy że coś takiego mam.

 Pewnego dnia rano przy -5 stC auto nie otworzyło się. Otworzyłem drzwi fizycznym kluczykiem następnie zaczęły migać wszystkie lampki i pokazała się kontrolka „nie wykryto kluczyka”. Uruchomiłem auto od innego auta. Komputer pokazywał komunikat „Sprawdź układ 48V” Przejechałem 60km i po 8 godzinach samochód odpalił normalnie. Nie było błędów.
Naładowałem akumulator ładując go przez 12 godzin inteligentną ładowarka bosch. Przez 3 dnia auto chodziło normalnie, ale tylko przez jeden dzień bezpośrednio po ładowaniu działał system start stop i wchodził w tryb żeglowania (wtedy dowiedziałem się że coś takiego mam).

Czwartego dnia po ładowaniu znowu nie odpalił rano. Odpaliłem go z jumpstartera. Od tego momentu świeci się ikona silnika i komputer pokazuje następujące błędy:
P0A94 - DC to DC converter - performance problem
P1937 - bez opisu i nie potrafię zlokalizować o co chodzi
P0820 - ten chyba się skasował, ale jak był aktywny nie działał tempomat. Opis to: Gear lever X-Y position sensor - circuit malfunction

Wizytę w ASO mam dopiero na kwiecień. Ale chciałbym się dowiedzieć czy może szanowne grono miało styczność z czymś takim.
Podejrzewam albo jakiś wadliwy alternator albo coś ciągnie prąd.
CarScanner pokazuje na wolnych obrotach pokazuje prąd na zaciskach akumulatora 14.1A ale nic mi to nie mówi bo elektrykiem nie jestem. Wartość wydaje się poprawna.

XT1097:
Po piewsze opis wykazuje padnięty akumulator - podjedź do serwisu akumulatorow, niech sprawdza testerem, myślę że to padaka -wymien. Aku kosztuje tyle co jedno tankowanie.
Obyś nie uszkodził sobie czegoś przy tych odpalaniach od dawców bo ten komunikat o przetwornicy DC/DC nie wygląda miło tym bardziej jeżeli ona jest wewnatrz ECU (komputera silnika).
Auta że start stop i w ogólności auta współczesne są.wrazliwe na stan akumulatora 12V. Dodatkowo inteligentne ładowanie (okresowe obniżanie napięcia ładowania) powoduje że aku może być notorycznie niedoładowany, przy jeździe na krótkich odcinkach.
Poza tym stary padający akumulator to wrzód na dupie łatwy do szybkiego wycięcia :)

robaszek127:
Pierwszy objaw czyli niedziałający start-stop to najczęściej objaw słabego akumulatora czyli albo jest słaby albo niedoładowany. Tutaj pewnie jest już kiepski ale idzie sprawdzić sprawność w punkcie co je sprzedają.
Miękkie hybrydy to poroniony pomysł i już opisują, że te hyundaiowskie to lubia się psuć a naprawa to koszmar nawet dla ASO. Wiec jeśli wymiana akumulatora nie pomoże to zostaje ASO a tam tanio nie będzie jeśli nie masz gwarancji.

Markkut:
Samo podłączenie komputera w ASO to 350zł, dlatego może podjadę sprawdzić aku gdzieś lokalnie.
A z czego on się tak szybko rozładował? Od tego systemu start stop?
A dalej myślicie co? Alternator?

Markkut:
I czy wiecie coś o błędzie P1937 i P0820

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej