Autor Wątek: I30 1.6crdi problem z doładowaniem  (Przeczytany 2006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marmaj71

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
I30 1.6crdi problem z doładowaniem
« dnia: 11 Luty 2025, 06:02:11 »
 Witam,
Pacjent Hyundai i30 1.6crdi 2015 rok. Ciągle sypie na przemian błędami P0299 (Turbo/sprężarka niedoładowana), P0101(obwód masowego/objętościowego przepływu powietrza Zakres/Działanie) oraz P2563(zakres/wydajność czujnika "A" kontroli doładowania turbosprężarki). Przy tych błędach check czasami świeci się, czasami mryga, ale za każdym razem rozłącza turbo. Wymieniona została wiązka, bo wcześniejsza była w opłakanym stanie, wyczyściłem cały dolot, bo było w nim bardzo dużo oleju, wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania oraz przepływomierz, zregenerowana została turbosprężarka, sprawdzałem układ dolotowy na szczelność, bezskutecznie. Cały czas sypie tymi samymi błędami, może macie jakiś pomysł co jeszcze mógłbym w tej sytuacji zrobić, proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 323
Odp: I30 1.6crdi problem z doładowaniem
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Luty 2025, 12:06:16 »
Hej, borykam się z bardzo podobną sytuacją w 1.7CRDi ale u mnie błąd P2563 nie występuje. Po przekroczeniu ok 1500rpm przy dalszym przyśpieszaniu pod obciążeniem pojawia się check i odcina moc. Masz interface diagnostyczny? Jesteś w stanie zrobić wykres ciśnienia powietrza doładowania podczas przyśpieszania oraz róźnicy ciśnieni DPF? Masz tak od początku czy pojawiło się z czasem użytkowania? Jaki masz "sterownik" turbosprężarku, elektryczny czy gruszkę podciśnieniową? P2563 wskazuje na uszkodzenie aktuatora regulującego doładowanie tubro, w silnikach 2.0, 2.2 był bardzo blisko DPF i ulegał stopieniu sprawdz u siebie.

U mnie było zrobione ale nic nie pomogło:
 - czyszczony kolektor dolotowy
 - wymieniony na inny kolektor dolotowy ze zdemontowanymi klapami
 - zaślepiony EGR i wyprogramowany
 - czyszczony DPF i wymieniony na inny (podejrzenie braku doładowania przez zatkany wydech ale nawet na odkręconym nic się nie zmieniło)
 - regeneracja turbo
 - wyczyszczone sitko pompy paliwa w zbiorniku
 - wymieniony przepływomierz
 - mam podejrzenie, że DPF został wcześniej wyprogramowany (nie można uruchomić procedury wypalania i nie zgłasza błędów od czujnika róznicowego ciśnień DPF)
« Ostatnia zmiana: 11 Luty 2025, 12:08:20 przez ...kuba... »

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: I30 1.6crdi problem z doładowaniem
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Luty 2025, 13:46:42 »
Jeżeli był problem w wiązce to ja bym tam dalej szukał. Posprawdzaj czy wtyczki i gniazda w ECU nie są pozalewane. Olej ma tendencję do wędrowania wiązkami bo przestrzeń między przewodami w wiązce wytwarza coś jakby podciąganie kapilarne, poza tym czas, wstrząsy, skoki temperatury, robią swoje i olej się rozprzestrzenia. W audi czy BMW był taki czujnik ciśnienia paliwa bodajże który przepuszczal i zasyfial całą instalację elektryczną aż do ECU