Autor Wątek: [Getz TB] Alternator Valeo - pytanie  (Przeczytany 3685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Alternator Valeo - pytanie
« dnia: 22 Styczeń 2025, 17:52:47 »
Witam,
pytanie do zorientowanych, czy w oryginalnym alternatorze Valeo przy zużyciu szczotek wymienia się je jako całość z regulatorem (zintegrowana wymienna część) czy szczotki są "osobno" i wymienia się je po odkręceniu szczotkotrzymacza?
Getz 1.3 85KM, 2004rok
Dzięki za info.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1732
Odp: Alternator Valeo - pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Styczeń 2025, 21:37:33 »
Możesz spróbować wymienić same szczotki bo są tanie i da się je wlutować. Nawet są filmiki jak to zrobić. Ja kupiłem szczotki i miałem to zrobić przyprzebiegu ok 270tys bo ładowanie dość spadło z ok 14,4 na 13,8v. Jednak zmierzyłem napięcie na alternatorze i na samym aku i byłspory spadek. Dałem dodatkowy przewód od alternatora do akumulatora i od razu ładowanie się poprawiło. 
Jeśli zaś w alternatorze valeo zetrze się komutator to go nie wymienisz. Lepiej kupić drugi używany. Patrzyłem na podobne chyba z i20 czyi30 i różniły się tylko szerszą szajbką na pasek i wyjściem przewodów w innym miejscu.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: Alternator Valeo - pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Styczeń 2025, 01:10:46 »
Tak, wiem, że ewentualnie można wylutować szczotki i wymienić na nowe, jednak mnie chodziło o to czy w tym alternatorze są szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia jako jedna część wymienna, odkręcasz starą/zakręcasz nową (w wielu altkach tak jest) czy szczotki są mocowane niezaależnie od regulatora na szczotkotrzymaczu, jak ruszałeś ten temat to pewnie wiesz o co mi chodzi. :)

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Alternator Valeo - pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Styczeń 2025, 07:06:19 »
Nowy alternator od AS-PL ALTERNATOR A9009 za 398 zł masz na Alle - szkoda czasu na dłubanie tym bardziej że Twój jest zajechany w całości. Szczotki to tylko początek.
Ja raz zrobiłem błąd że dałem do regeneracji i zapłaciłem 3/4 ceny nowego zamiennika tym bardziej że firmy naciągają - jak przyjmuje podaje cenę a jak odbierasz jest inna "bo wie pan doszło jeszcze to...".
Założyłem dotychczas 2 szt z BSV bodajże i chodzą. A AS-PL to specjalistyczny producent a nie jakiś drucik kogucik
« Ostatnia zmiana: 24 Styczeń 2025, 07:09:52 przez XT1097 »

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Alternator Valeo - pytanie
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Styczeń 2025, 07:27:42 »
BV-PSH to było - "marka" tych moich zamienników

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1732
Odp: Alternator Valeo - pytanie
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Styczeń 2025, 10:34:06 »
Jeśli nie chcesz zmieniać samych szczotek to wystarczy odkręcić regulator i wyjąć go. Będzie widać komutator i jak nie jest zajechany wystarczy kupić nowy regulator z szczotkami. 

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: Alternator Valeo - pytanie
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Styczeń 2025, 17:32:26 »
Ok, dzięki za wszystkie sugestie. :)

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Alternator Valeo - pytanie
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Styczeń 2025, 20:14:14 »
W alternatorze nie ma komutatora tylko pierścienie ślizgowe do uzwojenia wirnika. Nie sądzę żeby łatwo dało się to zdjąć. Poza tym jak masz zjechane pierścienie na wirniku to regulator że szczotkami nie pomoże a wymiana pierścieni to już gorsza zabawa
Komutator był w pradnicypradu stałego.