Forum > i30 PD
zaślepienie EGR, a DPF
virus:
Czy DPF osiągnie właściwą temperaturę z zaślepionym EGRem?
Słyszałem dwie sprzeczne informacje, ale o ile wierzyć apce Car Scanner przy wypalaniu EGR jest zamknięty.
Ciekaw jestem Waszych opinii i doświadczeń.
virus:
używałem szukajki na forum, ale nic konkretnego nie znalazłem, więc założyłem nowy wątek....ale jak wygooglałem to trafiłem na to: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,14926.msg139922.html#msg139922.
Mimo wszystko ciekaw jestem jak to się ma w praktyce, bo może sterownik silnika wykrywa np. jakąś różnicę w przepływie powietrza i nie zainicjuje wypalania.
robaszek127:
Ja niedawno sam musiałem zaślepić egr bo się zaciął i silnik nie chciał wcale zapalić. Wstawiona blaszaka i zaraz zapalił bo zaciął się i spaliny szły cały czas. Jednak to silnik fiatowski 1,6Mulijet ale pewnie zasada działania podobna z dpf. Bo ten ma taką samą temperaturę wypalania czyli maks ponad 600 i nic się nie zmieniło.
Jedynie jak zaślepisz egr trzeba go wprogramować by komputer nie robił błędów bo będzie widział brak powrotu spalin ;D U mnie najtaniej biorą pod Bełchatowem 200-250 a inni nawet do 600.
virus:
Dzięki
kikan123:
Panowie, pisałem to już kilka razy. Silniki CRDi mają wady fabryczne, a jedna z nich obok np. klap wirowych, jest cały mechanizm EGR który się psuje i zawala cały kolektor dolotowy (nie tylko sam zawór ale również chodniczka, która się zamula szlamem). Ja walczyłem z DPF'em, a trzeba rozwiązać przyczynę czyli EGR.
I teraz mam nadzieję zweryfikuję te wszystkie brednie że EGR jest potrzebny, odpowiedzialny za dogrzewanie silnika i takie tam... Otóż nie. To tylko pierd... ekologia i karmienie silnika własnymi spalinami. Też tego posłuchałem i naciągnąłem się na czyszczenie DPF. Przed czyszczeniem wypalanie po 100 km, po czyszczeniu wypalania po ok. 120 km (nic nie dało). Natomiast po zaślepieniu i wyprogramowaniu EGR interwał wypalania wydłużył się do 400-500 km. Zrobiłem już tak 8 tys. km. Nie zaobserwowałem żadnych negatywnych czynników. Temperaturę osiąga, wypalanie na aplikacji >600 st tak jak miał przez ok. 15 km trzeba jechać (tak jak było).
Także pierwsze co robicie w tym silniku to zaślepienie i wyłączenie EGR łącznie z czyszczeniem kolektora dolotowego. Kolejna sprawa która mnie zeka to wyrzucenie klap wirowych, które urywają się przy ok. 200 tys. KM co prowadzi do zatarcia silnika.
Mam nadzieję że pomogłem, bo mi nikt nie pomógł, naczytałem/nasłuchałem się tylko bredni o EGR i że wadliwy DPF lub ten typ tak ma/jeździć obserwować. Bzdura, za wszystko odpowiedzialny EGR.
Nawigacja
[#] Następna strona