Autor Wątek: zaślepienie EGR, a DPF  (Przeczytany 2823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline virus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
zaślepienie EGR, a DPF
« dnia: 14 Grudzień 2024, 19:43:34 »

Czy DPF osiągnie właściwą temperaturę z zaślepionym EGRem?
Słyszałem dwie sprzeczne informacje, ale o ile wierzyć apce Car Scanner przy wypalaniu EGR jest zamknięty.
Ciekaw jestem Waszych opinii i doświadczeń.

Offline virus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Grudzień 2024, 20:00:09 »
używałem szukajki na forum, ale nic konkretnego nie znalazłem, więc założyłem nowy wątek....ale jak wygooglałem to trafiłem na to: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,14926.msg139922.html#msg139922.
Mimo wszystko ciekaw jestem jak to się ma w praktyce, bo może sterownik silnika wykrywa np. jakąś różnicę w przepływie powietrza i nie zainicjuje wypalania.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Grudzień 2024, 21:20:25 »
Ja niedawno sam musiałem zaślepić  egr bo się zaciął i silnik nie chciał wcale zapalić. Wstawiona blaszaka i zaraz zapalił bo zaciął się i spaliny szły cały czas. Jednak to silnik fiatowski 1,6Mulijet ale pewnie zasada działania podobna z dpf. Bo ten ma taką samą temperaturę wypalania czyli maks ponad 600 i nic się nie zmieniło.
Jedynie jak zaślepisz egr trzeba go wprogramować by komputer nie robił błędów bo będzie widział brak powrotu spalin ;D U mnie najtaniej biorą pod Bełchatowem 200-250 a inni nawet do 600.

Offline virus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Grudzień 2024, 06:29:32 »
Dzięki

Offline kikan123

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Grudzień 2024, 11:23:12 »
Panowie, pisałem to już kilka razy. Silniki CRDi mają wady fabryczne, a jedna z nich obok np. klap wirowych, jest cały mechanizm EGR który się psuje i zawala cały kolektor dolotowy (nie tylko sam zawór ale również chodniczka, która się zamula szlamem). Ja walczyłem z DPF'em, a trzeba rozwiązać przyczynę czyli EGR.

I teraz mam nadzieję zweryfikuję te wszystkie brednie że EGR jest potrzebny, odpowiedzialny za dogrzewanie silnika i takie tam... Otóż nie. To tylko pierd... ekologia i karmienie silnika własnymi spalinami. Też tego posłuchałem i naciągnąłem się na czyszczenie DPF. Przed czyszczeniem wypalanie po 100 km, po czyszczeniu wypalania po ok. 120 km (nic nie dało). Natomiast  po zaślepieniu i wyprogramowaniu EGR interwał wypalania wydłużył się do 400-500 km. Zrobiłem już tak 8 tys. km. Nie zaobserwowałem żadnych negatywnych czynników. Temperaturę osiąga, wypalanie na aplikacji >600 st tak jak miał przez ok. 15 km trzeba jechać (tak jak było).

Także pierwsze co robicie w tym silniku to zaślepienie i wyłączenie EGR łącznie z czyszczeniem kolektora dolotowego. Kolejna sprawa która mnie zeka to wyrzucenie klap wirowych, które urywają się przy ok. 200 tys. KM co prowadzi do zatarcia silnika.

Mam nadzieję że pomogłem, bo mi nikt nie pomógł, naczytałem/nasłuchałem się tylko bredni o EGR i że wadliwy DPF lub ten typ tak ma/jeździć obserwować. Bzdura, za wszystko odpowiedzialny EGR.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Grudzień 2024, 13:17:11 »
U mnie zaślepienie nie spowodowało wzrostu przejechanych kilometrów. A zazwyczaj piszą, ze raczej mniej powinno się przejechać. EGR to wymysł ekologii co w ropniakach powoduje zawalenie się sadzą wszystkiego po kolei. U mnie nawet egr nie chciał wyjść z obudowy silnika a znajduje się z tyłu przygrodzi wiec dostęp słabawy.

Offline virus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Grudzień 2024, 15:52:08 »
Dzięki za odpowiedź.
Ja zaślepiłem EGR, na razie nie jest wyprogramowany. Sprawdzę po ilu km, o ile ogóle wywali jakiś błąd.
Póki co, to zauważyłem, że ta czkawka przy około 2000 obr/min o której piszą, że ten typ tak ma, w moim występuje/występowała w momencie otwierania tego dziadowskiego EGRa.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Grudzień 2024, 16:55:32 »
Ja miałem jechać wprogramować bo wszedł3 razy w tryba awaryjny ale teraz jeździ normalnie. widocznie poprzednia właścicielka go wyprogramowała bo nie dawał żadnych błędów.  200zł w kieszeni zostało. EGR to dziadostwo nie dość że nowy orygniał to ponad 700zł to jeszcze ciężko to wymienić. Są zamienniki ale znając życie i jakość części taki NTY z rok może pochodzi i 300zł w piach.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Grudzień 2024, 19:58:27 »
Ja przejechałem 275 kkm z EGR w i30 90 km crdi i jak pod koniec sprawdzałem stan to zawór był w idealnym stanie - czysciutki. Auto sprzedane.

Offline virus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudzień 2024, 18:02:37 »
Samo zaślepienie powoduje, że DPF osiąga tylko 450oC, bo są błędy, (ale nie zapala się chec). Po skasowaniu np. Car Scannerem zaczyna się wypalać, ale podczas wypalania musiałem dwa razy kasować błędy, bo sterownik przerywał proces wypalania. Czeka mnie więc wyprogramowanie EGR'a i jeszcze szukanie przyczyny dlaczego DPF wypala się ponad 60 km.

Jak u Was wygląda proces wypalania, jakie obroty utrzymujecie?
W moim przypadku wypalanie zaczyna się  jak osiągnie 15,5g sadzy, ale osiąga do 550 oC do momentu  jak poziom sadzy osiągnie 8-9g i wtedy wzrasta do 630-670 oC.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudzień 2024, 18:04:26 przez virus »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudzień 2024, 18:14:29 »
Trzeba wyprogramować egr. A podczas wypalania jechać najlepiej równo na wyższych obrotach. Wypalanie powinnno trwać z ok 10km drogi a nie 60.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudzień 2024, 19:48:45 »
EGR podczas wypalania DPF jest z definicji zamkniety.
To widać na obd. Tak jest i tak musi być ponieważ dawka paliwa do wypalania DPF jest wtryskiwana na suwie wydechu i gdyby EGR byłby otwarty to owo paliwo dostawałoby się na dolot i wpadałoby do cylindra.
Jestem pewien odnośnie D4EA bo go mam i to obserwowałem. D4FB miałem bez DPF.

Offline virus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Grudzień 2024, 21:08:52 »
To, że jest zamknięty podczas wypalania to wiem, bo obserwowałem na Car Scanner,

Offline virus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
Odp: zaślepienie EGR, a DPF
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Grudzień 2024, 21:14:39 »
Ciągle powtarzają się błędy:
 P2196 Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - signal stuck rich
 P0420 catalytic converter system bank 1 - efficiency below threshold