Forum > i30 GD

Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI

<< < (11/35) > >>

daniello1234:

--- Cytat: elektron1234 w 28 Styczeń 2025, 08:23:22 ---Witam Wszystkich
Ja się kieruje parametrami oleju,wymieniam co roku i leje ORLEN.
Wcześniej lałem zagraniczne marki ale ok 5 lat temu zrezygnowałem
Z resztą każdy robi jak uważa.
Pozdrawiam

--- Koniec cytatu ---


Dokładnie.  Każdy robi jak uważa za słuszne
No forum Oil club. Dość często pojawia się nazwa Orlen.
Tam też jest poruszana kwestia im krótsze przebiegi warunki ciężkie
Tym częściej. 

daniello1234:
Jeżeli można wiedzieć i to nie tajemnica.   :D
To jakie paliwo lejecie do swoich GDI
Bo jak widać to wszystko łącznie z jakością paliwa  ma wpływ na dłuższą  żywotność
Naszego silnika i katalizatora
 Chodzi mi czy PB 95 czy 98


daniello1234:
Znalazłem także dość mocno powielająca się informacje dotyczącą odmy. Czyli zaworu PVC. Oczywiście może być to mało prawdopodobne  w przypadku poboru przez silnik oleju. Ale zawsze warto sprawdzić czy ten element działa poprawnie.
Tym bardziej że bardzo prosto to zdiagnozować i zawor namierzyć.

Duże zużycie oleju silnikowego – w momencie, gdy odma jest zatkana, automatycznie zwiększa się spalanie oleju. Wynika to przede wszystkim z faktu przepuszczania oleju razem z gazami bezpośrednio do komory spalania.

A

XT1097:
No nie wiem czy Twoja/znaleziona diagnoza jest trafna. Niedrożna (zatkana całkowicie) odma blokuje możliwość przedostania się oleju z pokrywy zaworów gdziekolwiek. Niedrożność odmy jest szkodliwa dla silnika ponieważ gazy przedmuchowe z przestrzeni korbowej nie mają ujścia, podobnie jak wahania ciśnienia wywołane ruchem tłoków w cylindrach.
Odma funkcjonuje jako zawór ale zawsze w połączeniu z funkcją lepszego lub gorszego separowania oleju. Jeżeli olej nie jest skutecznie separowany to przez zawór odmy jego nadmiar przedostaje się do dolotu.
Nadmierne ciśnienie pod pokrywą zaworów, np na skutek przepuszczających podkładek wtrysków, nieszczelności na pierścieniach itp powoduje nadmierny eksport oleju i do separatora i do odmy, co powoduje mniejsza skuteczność jego separacji.
Cześć użytkowników dodaje zewnętrzny oil catch tank aby ten nadmiarowy/resztkowy olej wyłapać.

daniello1234:
Kazda opinia jakby nie było jest  cenna dla nas użytkowników .
Co by nie było uszkodzony zawor nie jest niczym dobrym
Łatwo to zdiagnozować namierzyc wyeliminować


Poza tym cudny rommiren co chwilę namierza auta GDI sorry to ich właściciele sie zglaszja nawet z 2019 roku z niewielkim przelotem i uszkodzonym katalizatorem szkoda że ci właściciele nie podziela sie informacja jak to tak naprawę wygląda. 
 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej