Forum > i30 GD
Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
daniello1234:
W pewnym momencie jest sugestia że temperatura w kacie może sięgnąć 1600 stopni. Uboga mieszanka powoduje podwyższenie temperatury . Plus jazda na krótkim dystansie bardzo delikatnie obchodząc sie z gazem
. Dziś trochę sobie pojeździłem z car skanerem i miałem cały czas podgląd na temperaturę. Na początek powolutku niespełna 1800 obr. Potem jak silnik cieply to 5000 i więcej i ani razu nie miałem więcej jak 945. Ostro pod górę.
Czy ten skaner to szajs . Czy jak
robaszek127:
Przecież czujnik też może ma swoje max temperaturę lub pokazuje z opóźnieniem gdy już spadnie. Nie wiem ale ja myślałem, że w DPF ok 700stopni to już dużo ;D Przecież przy ok 1400 stal się topi a gdzie 1600.
Rommie Ren:
--- Cytat: daniello1234 w 08 Marzec 2025, 16:34:13 ---W pewnym momencie jest sugestia że temperatura w kacie może sięgnąć 1600 stopni. Uboga mieszanka powoduje podwyższenie temperatury . Plus jazda na krótkim dystansie bardzo delikatnie obchodząc sie z gazem
. Dziś trochę sobie pojeździłem z car skanerem i miałem cały czas podgląd na temperaturę. Na początek powolutku niespełna 1800 obr. Potem jak silnik cieply to 5000 i więcej i ani razu nie miałem więcej jak 945. Ostro pod górę.
Czy ten skaner to szajs . Czy jak
--- Koniec cytatu ---
Skaner masz zapewne sprawny.
Katalizator wytrzymuje temperaturę do 900stC i to też nie przez cały czas.
Poczekaj na procedurę CC i wtedy sprawdź ciekaw jestem jaką temperaturę żąda Twój ECU.
Pozdrawiam.
daniello1234:
A tak zapytam niepewnie bo nie wiem
Co to jest procedura CC
Rommie Ren:
Catalyst cleaning.
Oczyszczanie katalizatora - procedura podobna do oczyszczania DPF/GPF.
Nawigacja
[#] Następna strona