Autor Wątek: ocynk karoserii  (Przeczytany 2705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Miromat

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
ocynk karoserii
« dnia: 19 Październik 2024, 09:24:19 »
Czy karoseria i30 III gen. jest cynkowana?

Offline iKingPin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Październik 2024, 09:32:14 »
Nie

Online XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Październik 2024, 16:17:32 »
Nawet wersja FD z 2008 nie była ocynkowana tylko miała elektroforezę. Ale zabezpieczenie jest bardzo dobre ja sprzedałem swoje i30 po 15 latach, 275 kkm bez śladu korozji na karoserii. Auto było zawsze garażowane

Offline Pitus74

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Grudzień 2024, 21:31:07 »
Właśnie słyszałem,że i 30 III jest dobrze zabezpieczony korozyjnie

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 321
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Grudzień 2024, 22:22:12 »
Rozmawiałem kiedyś na ten temat z jakimś mechanikiem z ASO. Według niego Hyundaie i Kie są ocynkowane, ale to pewnie korporacyjne brednie. W każdym razie chłop mnie przekonywał, że istnieją różne rodzaje cynkowania i się burzył, że ludzie znają tylko cynkowanie ogniowe, a koreańce są cynkowane jakoś inaczej. Galwanicznie? Już nie pamiętam. Nawet jeśli to prawda, to dlaczego mierniki lakieru nie wykrywają tego magicznego koreańskiego galwanicznego cynku? W roku 2018, zaraz po odbiorze auta od dealera sam to sprawdzałem - czujnik nie wykrywał ocynku.
Wydaje mi się, że warstwa cynku może istnieć na blachach, ale nie jest z nimi związana i może się odspoić. Cynk, zamiast tworzyć regularne struktury na powierzchni stali, może się na niej osadzać w formie cząstek, grudek. Jeśli nie ma stałego połączenia ze stalą, przestaje pełnić funkcję anody i w pewnym momencie to stal zaczyna się utleniać (korodować).

Tak czy inaczej, mój i30 za chwilę będzie miał 8 lat i rdza pojawia się jedynie na wydechu i przy jego haku/uchwycie. Przebieg to 34 000 km, garażowany od nowości.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1608
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Grudzień 2024, 22:31:20 »
To co sam zauważyłem w takim Getzie, że mimo ocynku na uszkodzonym błotniku po 3 tygodniach był już nalot rdzawy na miejscy gdzie nie było lakieru. Podobnie uszkodzony błotnik ale w citroenie c3 stojącym z 9 miesięcy nie miał grama rdzy.
To że nie rdzewieje karoseria to nic. W hyundaiu najgorsze jest podwozie. Gdzie takie sanki są zrobione z najgorszej jakości blachy i gniją w oczach.
Chyba też coś poprawili z korozja w KIA i Hyundaiu bo już nie jest na dole stawki. W takim rankingu jako tako wyszły: https://autokult.pl/zardzewieje-czy-nie-szwedzi-sprawdzili-ktore-auta-najlepiej-opieraja-sie-korozji,6986021005159072a

Offline farciarzgilmore

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Grudzień 2024, 07:21:31 »
Właśnie słyszałem,że i 30 III jest dobrze zabezpieczony korozyjnie
Przerabiałem temat w maju tego roku, ponieważ robiłem konserwację całego podwozia. Mam ponad 50 zdjęć z prac zrobione przez zakład robiący konserwację. Ogólnie gość powiedział, że jak na dzisiejsze czasy to jest średnio zabezpieczony, ale w porównaniu z tym co było kiedyś to lipa straszna. Mógłbym gdzieś wrzucić te wszystkie zdjęcia jak macie ochotę oglądać, ale nie wiem gdzie i jak. Mój Hyundai to i30 PD z 2018 roku.

Online XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Grudzień 2024, 07:29:36 »
Nie sądzę żeby dziś były jeszcze masowo robione auta w ocynku. Generalnie to raczej jest elektroforeza czyli zanurzanie na chwilę w jakiejś kąpieli z przyłożoną różnicą potencjałów. Nie sądzę żeby kiedykolwiek ocynk ogniowy był stosowany w technice motoryzacyjnej.
Elementy nośne podwozia są tylko malowane powierzchniowo więc pierwsze do korozji ale spokojnie wytrzymują 10 lat. W swoich autach > 15 letnich wymienialem niektore elementy również na tanie NTY bo do szrotu spokojnie wytrzymają

Offline farciarzgilmore

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Grudzień 2024, 08:23:02 »
Nie sądzę żeby dziś były jeszcze masowo robione auta w ocynku. Generalnie to raczej jest elektroforeza czyli zanurzanie na chwilę w jakiejś kąpieli z przyłożoną różnicą potencjałów. Nie sądzę żeby kiedykolwiek ocynk ogniowy był stosowany w technice motoryzacyjnej.
Elementy nośne podwozia są tylko malowane powierzchniowo więc pierwsze do korozji ale spokojnie wytrzymują 10 lat. W swoich autach > 15 letnich wymienialem niektore elementy również na tanie NTY bo do szrotu spokojnie wytrzymają
Fajny wpis. W takim razie mam do Ciebie pytanie, bo sam się nad tym zastanawiałem, czy taka konserwacja ma w ogóle sens. Mam auto z 2018 roku i planuję pojeździć jeszcze do ok 2030 roku a może i 2-3 lata dłużej. Wg Ciebie był sens robienia konserwacji w tym roku? Czy tak jak piszesz, w razie dużej korozji elementów nośnych to je po prostu wymienić i dalej jeździć a reszta wytrzyma?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1608
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Grudzień 2024, 13:22:30 »
Fajny wpis. W takim razie mam do Ciebie pytanie, bo sam się nad tym zastanawiałem, czy taka konserwacja ma w ogóle sens. Mam auto z 2018 roku i planuję pojeździć jeszcze do ok 2030 roku a może i 2-3 lata dłużej. Wg Ciebie był sens robienia konserwacji w tym roku? Czy tak jak piszesz, w razie dużej korozji elementów nośnych to je po prostu wymienić i dalej jeździć a reszta wytrzyma?

Zabezpieczyć możesz samemu sobie progi od wewnątrz woskiem do profili zamkniętych. Są preparaty nawet po 15zł z rurką i łatwo się to robi. Do tego w hyundaiu korodują szybko sanki czy belka tylna. To też by można było zamalować. To najważniejsze rzeczy bo ich nie wymienisz tanio. Tak samo trzeba wnętrza nadkoli zabezpieczyć bo na dole zawsze dostaje się woda i piasek. Ja kupiłem taki wosk i nawet jest fajny choć do podłogi powinien być wosk twardy https://allegro.pl/oferta/srodek-do-konserwacji-profili-czarny-500m-promocja-15967719476 a do progów dałem taniego bezbarwnego Pitona.

Online XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Grudzień 2024, 18:21:46 »
Tylne sanki w i30 CW FD wymieniłem po 13 chyba latach - wyglądały na przegniłe choć nie były w żadnym miejscu "miękkie". Nowe kosztowały coś 650 zł. Dolne wahacze (te w których siedzi sprężyna) były zakonserwowane fabrycznie i nie były przegnite więc oczyściłem zabezpieczyłem i montaż. Przednia rama pomocnicza w i30 była ok. W Kia proceed z 2008 w 2024  zrobiła się dziura na wylot w przedniej ramie pomocniczej - wymiana, nowa 560 zł do tego wahacze obydwa nowe po 112 zł.
I powiem tak: jeżeli dasz to komuś zdemontować, wyczyścić, zabezpieczyć, zamontować to w mojej ocenie to się nie opłaci bo robocizna będzie drozsza niż koszt części.
Mnie po cenach czesci tył w i30 kosztował 2050 zł ale tam były nowe sprężyny, tuleje, łączniki itp. W Kia poszly też nowe amortyzatory. W Kijance miałem też zapieczone i skorodowane lewe łożysko na mac personie.
Jeżeli chodzi o karoserię to korozją - rudy nalot miałem w miejscach mocowania przednich ramion tylnych wahaczy. Podnieś auto na podnośniku - zalookaj, zobaczysz.
Części które kupiłem kupowałem praktycznie najtańsze na poziomie NTY ale nie miałem wątpliwości co do jakości, blacha była solidna, spawy ok, pojeździłem tym autem jeszcze kilka kkm przed sprzedażą. Acha, nowe części przed montażem zabezpieczyłem sprayem bitumicznym. Mogłem się w to bawić bo robiłem sam. Gdybym miał za to płacić to pewno drugie tyle by poszło
« Ostatnia zmiana: 16 Grudzień 2024, 18:28:23 przez XT1097 »

Online XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Grudzień 2024, 18:46:21 »

Offline farciarzgilmore

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Grudzień 2024, 07:45:26 »
Dzięki za tak obszerną odpowiedź. Ja tak jak napisałem wcześniej, konserwację robiłem w czerwcu i zapłaciłem za to 3000 zł. Zaznaczam, że tam była masa pracy wykonana na co mam zdjęcie i mogę je tu wrzucić tylko nie wiem jak. Facet co to robił zdejmował cały spód, zderzaki itp. Piaskował spód, potem widziałem pomalowane czymś jasno szarym a potem ta czarna konserwacja. Z konserwacją "wyjechał" aż na wysokość szyb co widać doskonale jak podniosę maskę. W progi też coś wpuszczał bo przez pierwsze dni (a było gorąco) pokazały się delikatne wycieki jakby wosku.
Z chęcią wrzucę te wszystkie zdjęcia to ocenicie co było przed w trakcie i po robocie. Tylko nie wiem gdzie to dać.

Online XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: ocynk karoserii
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Grudzień 2024, 08:03:14 »
Jak masz androida to masz też dysk Google -aplikacja "Dysk".
Wygrywasz tam foty a potem udostępniasz je na zasadzie "każdy kto ma link", wklejasz link do przeglądarki i już.
Ja nie cierpię wszystkich fotosikow i innych "pomagaczy" bo to tylko platformy do wyświetlania ogłoszeń a zamieszczone zdjęcie jest nędznej jakości, nie da się powiększyć albo znika po czasie.
Jak szarym to pewno po piaskowaniu podkład epoksydowy. Ja bym nie dał piaskowac bo wtedy może usunąć fabryczne zabezpieczenie.
U siebie robiłem czyszczenie "ręczne" tam szczotka w łapce albo wkretarce, potem preparat R-Stop, potem APP Autobit AP100, czasem jeszcze podkład z APP ale nie zawsze.
Auto i30 sprzedałem więc nie dowiem się na ile to trwałe ale Kijankę jeszcze mam tyle że rzadko do mnie zagląda.