Autor Wątek: Drżenie kierownicy przy przyspieszaniu  (Przeczytany 727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wacmean

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Drżenie kierownicy przy przyspieszaniu
« dnia: 06 Grudzień 2024, 08:26:42 »
Witam, od pewnego już czasu denerwuje mnie drżenie kierownicy podczas przyspieszania. Może po kolei. Samochód to I40 1.7 Cdri 136km 2013r w automacie z przebiegiem 238tyś. Skrzynia działa bez zarzutu, w zeszłym roku była robiona dynamiczna wymiana oleju, mechatronika, wszystko działa bez zarzutu. Skrzynia szybko reaguje, płynnie zmienia każdy bieg, nic nie szarpie. Od jakiegoś już dłuższego czasu jest problem podczas przyspieszania od 110km do 135, 140km/h. W tym przedziale drży kierownica, ale tylko przy przyspieszaniu, gdy np. pojedziemy 120 ze stała prędkościa przestaje, ale gdy dodamy gazu np. pod górkę znowu zacznie. Tylko w tych zakresach prędkości i tylko  gdy zapięty jest 6bieg, na 5 w tym zakresie drgania są dużo mniejsze a gdy depniemy ten zakres na 4 w ogóle tego nie ma. Skrzynia była sprawdzona, jest ok. Przybspokojnej jeździe automat wrzuci 6 już przy 85 i do 110km nic, powyżej 140 również nic. Koła wyważone, opony sprawdzone, zawieszenie ok. Mam ten samochód 2 lata ponad, jedynie na co zwróciłem uwagę to nie wiem czy tak ma być czy nie ale bardzo delikatnie czuć drgania gdy mamy zapięty D i stoimy np. na światłach z wciśniętym hamulcem lub gdy sam stoi na auto hold. Gdy przerzuci się na P nie ma tych delikatnych drgań. Poduszka skrzyni? Tak ma być?

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: Drżenie kierownicy przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Grudzień 2024, 13:58:20 »
Może poduszki a może jakieś przeguby/podpory/zabieraki na półosiach.
Przy przyspieszaniu są duże siły dynamiczne, zmienia się napięcie i siły między półosiami a konstrukcją.