Forum > i30 FD
NIEzerowe spalanie przy hamowaniu silnikiem, wyższe spalanie
(1/1)
M72:
Cześć, tematy przeszukane ale znaleziony tylko podobny problem w silniku z DPF więc zakładam nowy.
Podczas jazdy auto po przejechaniu np. 15 km pokazuje mi wyższe spalanie o ok 20-25%. Dzieje się to rzadko i trwa przez 10-15 km po czym wraca do normalności. Cały czas obserwuję licznik chwilowego spalania.
Dodatkowo, przy hamowaniu silnikiem licznik nie pokazuje 0,0 a między 0,5-0,9 l.
Nie ma spadku mocy, nie ma objawów typu szarpanie, niewłaściwa praca silnika.
Silnik 1.6 crdi bez DPF (bo zwiększona dawka paliwa świadczyłaby o wypalaniu), na co Panowie stawiacie?
XT1097:
No właśnie. Wypalanie DPF to jest podstawowa przyczyna niezerowego spalania przy hamowaniu silnikiem. Piszesz że nie masz DPF - ok a jesteś pewien za swoje auto tzn czy poprzedni właściciel czegoś nie czarował np czy nie wymieniał ECU?
Połącz się przez jakieś OBD i np car scannerem odczytaj parametr "Post injection" - jeżeli przy tym spalaniu masz niezerową wartość tego parametru to oznacza że jest dotryskiwane paliwo na suwie wydechu - paliwo do wypalania DPF.
M72:
Czy w tej opcji można zmienić wartość zwykłym car scanerem?
Jakie inne możliwości jeśli przyczyną nie będzie dotrysk paliwa jak w przypadku auta z DPF?
robaszek127:
A może tak ten typ ma. U mnie na luzie zawsze pokazuje 2L spalanie a jak samochód stanie to nie ma pomiaru.
XT1097:
No tak, NA LUZIE pokazuje spalanie bo silnik potrzebuje paliwa aby się kręcić na tymże luzie. Ale PRZY HAMOWANIU SILNIKIEM spalanie powinno być 0 ponieważ wtedy paliwo nie jest dawkowane - silnik hamuje. Autor wątku pisze o hamowaniu silnikiem.
Parametru Post injection nie da się zmieniać - należy go odczytać, jaką ma wartość wtedy kiedy owo spalanie, przy hamowaniu silnikiem, występuje.
Na obrazku (na wykresie!) poniżej masz wykres jak zmienia się Post injection - parametr ma oznaczenie SI Qty
https://drive.google.com/file/d/1DdNpDyqVIWbCVL1GyTxx74Y4UkZgfYSc/view?usp=drivesdk
Nawigacja