Autor Wątek: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.  (Przeczytany 9142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Witam. Może tu ktoś mi pomoże bo mechanik rozkłada ręce i mi pomysły też się kończą.
Zaczynając od początku to na początku października mój i30 zaczął szarpać. Oddałem do mechanika wymienił świece bo rzekomo miało pomóc. Pojeździłem kilka dni szarpanie wróciło. Oddałem znowu do mechanika szukali ze dwa dni przyczyny aż w końcu skończyło się na czyszczeniu silnika krokowego i czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Odebrałem samochód i znowu parę dni jeździłem i szarpanie wróciło.
Jednego razu nawet gdy zatankowałem samochód i nie chciał odpalić. Scholowalem go do domu i wieczorem sprawdziłem czy odpala i odpalił i jeździł bez zarzutu. Oddałem trzeci raz do mechanika to rozłożyli ręce bo ani komputer nie pokazuje błędów a u niego samochód sprawuje się dobrze. Odebrałem go trzeci raz oczywiście po paru dniach znowu zaczęło się szarpanie i doszedł problem tego że czasem gaśnie na skrzyżowaniu.
Wkurzyłem się i kupiłem sobie interfejs diagnostyczny żeby samemu ustalić przyczynę. Pojeździłem z podpiętym komputerem to w końcu po kilkunastu kilometrach pojawił się błąd P0068. Chciałem się umówić na wizytę u mechanika, ale mówi że ma odległe terminy więc musiałbym czekać że 3 tyg.
Więc postanowiłem zrobić sobie to sam, poczytałem w internecie za co odpowiada ten błąd to jest co najmniej kilka przyczyn. Na początek wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ale to nie pomogło.
Podpowiedzcie mi coś jeszcze bo w taką pogodę jak jest teraz nie chce mi się rozbierać połowy samochodu.

Ogólne podsumowanie mojego problemu to.
-szarpanie gaśnięcie samochodu co kilka dni w resztę dni jeździ normalnie.
- nie świeci się kontrolka check engine. W komputerze ogólnie brak błędów.
- raz na jakiś czas pojawia się błąd p0068.
Proszę o jakieś rady bo już powoli brakuje mi pomysłów i cierpliwości.

I30 2007r 1.6 benzyna.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Listopad 2024, 16:13:57 »
Przecież wyszedł błąd otwarcia przepustnicy i tam szukaj. Samem jak widzisz szybciej doszedłeś niż mechanik. Oni wymieniają części na pałę czyli od razu świece itp co można zrobić samemu i wyjdzie dużo taniej. MI też ostatnio samochó nie zapalił i nie było błędą choć raz wyskoczył o nieprawidłowej ilości powietrza też przepustncy. A okazał się zaciety EGR co walił spaliny zamiast być zamkniey.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Listopad 2024, 20:11:33 »
Code P0068: MAP/MAF – Throttle Position Correlation.  Z opisu wynika że nie ma korelacji między otwarciem przepustnicy a ciśnieniem/przepływem więc ja obstawiam raczej te czujniki. Oczywiście najpierw sprawdź złącza, wykręć czujniki zobacz czy nie zawalone brudem itd. Zakup i wymiana po wyeliminowaniu prostszych przyczyn. Dość już kasy wywaliłeś na "mechaników".
Może też być tak, że ECU zadaje położenie przepustnicy spodziewając się określonych ciśnień i przepływów a np przepustnica się zacina i "nie robi"
« Ostatnia zmiana: 24 Listopad 2024, 20:13:20 przez XT1097 »

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Listopad 2024, 09:51:04 »
Przecież wyszedł błąd otwarcia przepustnicy i tam szukaj. Samem jak widzisz szybciej doszedłeś niż mechanik. Oni wymieniają części na pałę czyli od razu świece itp co można zrobić samemu i wyjdzie dużo taniej. MI też ostatnio samochó nie zapalił i nie było błędą choć raz wyskoczył o nieprawidłowej ilości powietrza też przepustncy. A okazał się zaciety EGR co walił spaliny zamiast być zamkniey.

Zdjelem rurę z przepustnicy i włożyłem tam palec okazało się że jest tam czarna jak smoła. Jutro to rozbiore, jeśli się okaże że to taka pierdoła powodowała te problemy to zwatpie w mechaników i sam będę sobie naprawiał samochody. Dzięki za wskazówkę.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Listopad 2024, 11:17:32 »
Doszedłeś do tego, do czego ja doszedłem kilkanaście lat temu. Gratulacje. Będzie pan zadowolony  :D :D :D

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Listopad 2024, 13:15:19 »
Ludzie wierzą, że mechanik to na wszystkim się zna i naprawia w  mig. A większość nawet się nie przyzna, że nie ma pojęcia co nie działa i wymienia części na pałę ale oczywiście ta nauka jest na koszt klienta ;D Sam widziałem fuszerki jakie odstawiają więc wolę samemu pogrzebać i coś się nauczyć.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 211
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Listopad 2024, 14:25:12 »
Jeden drugiego w tym temacie warty. Teorie niesamowite.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Listopad 2024, 17:17:35 »
Czekamy więc w napięciu.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 211
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Listopad 2024, 19:12:53 »
Czekamy więc w napięciu.
Bez komentarza
Z tematu jasno wynika jak obnażyliście się.
Proszę nie mierzyć swoją miarą, i uszanować każdy zawód, w tym przypadku mechanik.
W każdym mieście w Polsce jest dane aso w marce. Proszę zapłacić np za diagnostykę w aso, a będzie rozwiązany problem, i wskazana dokładnie usterka danego elementu, i to wszystko na poziomie oem.
Ale trzeba zapłacić!!!
Żeby nie było, mechanik z aso ma ten sam dyplom co mechanik pracujący, w serwisie niezależnym, to reguluje derektywa gvo.
Problem jest w tym że usługi w stodole bez sprzętu, wiedzy, nie można nazwać usługami mechanicznymi.
Tu wypowiadacie się na temat mechaników jako ludzi co kompletnie nie wiedzą co robią. Nie mając o tym pojęcia.
Polska to nie kuba.
Można wykupić dostęp do hyundai, kia, spełniając ich warunki, są mało rygorystyczne względem  innych marek.
Np kia wymaga założenia firmy i jest dostęp do informacji oem.
Do tego kupno urządzenia np Zenith Z7 z firmy GIT która dostarcza urządzenia do aso wszystkich rynków typu: USA, Korea, Eu.
Wtedy będzie pełny dostęp, tak jak w aso. Tylko jedno, to kosztuje.
Np Oscyloscop w G-scan2 może wygenerować, lub zmierzyć każdy czujnik, podzespół w marce hyundai, kia. Nie trzeba nic wymieniać na ślepo tak jak piszecie, i to przede wszystkim reguluje napięcie.
Proszę rozważyć konsekwencje tego naprawania i uczenia się jak piszecie, a tym samym nie obrażać takiego zawodu jak mechanik.
Dziś warsztat mechaniczny na poziomie to nie tylko klucze i kanał. Każdy warsztat ma np swojego programisty.

   

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Listopad 2024, 20:52:25 »
Wyczyściłem dzisiaj przepustnice, przejechałem się 15 kilometrów błąd się nie pojawił i zero szarpania. Zobaczymy co bedzie dalej.

Co do mechanika to skoro oddaje mu samochód z tym samym problem trzy razy pod rząd to mógłby poświęcić dzień na mój samochód i dojść o co chodzi. Ja wpadłem na trop usterki dopiero godzinę pojeździłem z podpiętym komputerem.
Mój samochód stał u nich po trzy dni a wtym czasie na pewno naprawiali samochody w których wiedzieli co jest do zrobienia.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Listopad 2024, 21:44:46 »
Po to stoi długo u mechanika samochód bo naprawia inne. Oczywiście nie odda szybko bo klient będzie zły, że tak szybko naprawił a wziął tyle kasy. Oni najlepiej wymieniają części na nowe bo na tym jest kasa.Jak to mówią, jak samemu sobie nie zrobisz to nie licz na innych.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Listopad 2024, 21:59:13 »
błąd się nie pojawił i zero szarpania. Zobaczymy co bedzie dalej.
Daj znać jak wyszło na dłuższą metę.

Offline elektron1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 66
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Listopad 2024, 22:09:54 »
WITAM WSZYSTKICH
Ja myśle że jak świat swiatem zawsze są mechanicy i mechanicy,elektrycy i elektrycy diagności i diagnosci.Szkoda deliberować.Pomagajmy sobie jak możemy.

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Listopad 2024, 18:43:12 »
Czwarty dzień jeżdżę i wszystko jest ok. Po za jednym małym i mankamentem, który nawet mi bardzo nie przeszkadza.
Na zupełnie zimnym silniku gdy zacznę jechać to potrafi złapać taka mikro zamule co trwa sekundę lub dwie ale to nie zawsze. Może nie dokładnie doczyscilem przepustnice jak będę miał więcej czasu może jeszcze raz do tego usiądę.
Ale i tak jest 1000x lepiej niż przedtem.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Listopad 2024, 06:31:37 »
Jeżeli dobrze liczę to Twoja przepustnica ma 17 lat więc wiesz... Za rok robisz jej imprezę  :)
U Ciebie może być kilka spraw tzn. luzy wynikające z wieku auta, glut który wchodził w te luzy i mógł hamować ruch, aktualnie glut może usunales ale może się przycinać - "suchy" metal jak ma luzy może się kleszczyc, usunięcie gluta może powodować zasysanie fałszywego powietrza (za czujnikiem MAF) które może zakłócać spalanie szczególnie zaraz po odpaleniu.
A przepustnice wyjales do czyszczenia czy tylko zapsikałeś jakimś specyfikiem?
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2024, 06:35:14 przez XT1097 »