Autor Wątek: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.  (Przeczytany 2947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Listopad 2024, 08:13:46 »
Odkręciłem ją od kolektora ale nie odpinalem tych węży od podgrzewania jej. Z braku czasu nie miałem pomysłu jak zatamować wyciek płynu chłodzenia. Ale wyczyściłem ją z dwóch stron zmywaczem do hamulcy, pędzelkiem i ręcznikiem papierowym. Do silniczka krokowego nie zaglądałem może tam jest jeszcze syf.
Ona chyba nigdy nie była czyszczona, jak przeciągnęłam po niej palcem to fałdy smoły zostawały mi na palcu.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Listopad 2024, 10:03:27 »
Dzięki za info. Benzyna ekstrakcyjna (zmywacz) ma to do siebie że totalnie "wysusza" i odtłuszcza te powierzchnie. Stąd z sytuacji zaklejenia możesz przejść do sytuacji "zatarcia". Ja bym się nie bał psiknac tam w ośkę jakiegoś wd40 bo on ma też właściwości lekko smarne. A pytanie czy przepustnica ma luzy - one mogą powodować zasysanie lewego powietrza - w maluch ilościach ale właśnie przy przymkniętej przepustnicy te małe ilości powietrza mogą grać rolę.
Wężyki można próbować zacisnąć /złamać i zacisnąć ale zawsze odrobinka płynu wyleci.

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Grudzień 2024, 16:28:33 »
Wracam z powrotem. Po prawie tygodniu bezproblemowej jazdy, dzisiaj problem powrócił. Nie wiem czy pośrednim powodem było to że był przymrozek i on miał też z tym jakiś związek, ale znowu zaczęło szarpać i zamulać. Gdy już się dobrze rozgrzał to ustało. Odczytałem błędy to żadnych nie było.
Więc całkowicie wyjąłem przepustnice razem z silniczkiem krokowym. Przepustnica była czysta ale jeszcze dokładnie ja wymysłem specyfikiem do czyszczenia gaźników.
Natomiast silniczek krokowy był bardzo brudny mimo zapewnień mechanika wcale do niego nie zaglądał...
Po złożeniu wszystkiego do kupy auto lepiej się zbiera.
I teraz pytania.
1. Czy między ta łopatka przepustnicy a jej korpusem powinna być minimalna przerwa tekże swiecilem latarka to delikatnie na krawędziach prześwitywały. Czy ma być ona szczelnie zamknięta? Niby jak nalałem tego specyfiku na ta klapkę to nie wyciekał.
2. Czy niska temperatura na dworzu może mieć jakiś związek? Bo zauważyłem że im zimniej tym częściej szarpanie się pojawiało. Może w nieco coś przymarzać albo blokować się od niskiej temperatury?

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Grudzień 2024, 16:51:20 »
Każdy glut im zimniejszy tym gęstszy. Pojeździć trochę, zobaczysz. Co do szczelności na przelot to nie jestem pewien. Ważne żeby na osi nie miała nieszczelności bo wtedy zaciągnie lewe powietrze z zewnątrz

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Grudzień 2024, 17:46:52 »
A od czego jest taka trzecia rurka podciśnienia która idzie od przepustnicy i ucieka gdzieś pod samochód? Bo na niej jest jakiś chyba czujnik.
A masz pomysł jak sprawdzić w domowych warunkach szczelność dolotu? Bo to też może być przyczyną z tego co czytałem.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Grudzień 2024, 08:52:33 »
Nie wiem od czego ta rurka bo takiego auta na oczy nie widziałem. Rurki w te rejony idące gdzieś pod auto to mogą być opary z baku ale gdzieś powinien być zaworek który się otwiera na jakiś czas po zakończeniu jazdy bodajże. Czyli to może być ten "czujnik" o którym piszesz.  Nota bene ten układ też czasem jest źródłem fałszywego powietrza. I żeby było śmieszniej takie zakłócenia sa zależne od poziomu paliwa w baku :-)
Szczelność - można np zadymiarką jeżeli ją masz. Można no kupić korek taki "winiarski" one mają rozne średnice nawet ponad 50 mm I mają otwór. Możesz jakoś próbować "napompować" taki obwód i nasłuchiwać  którędy ucieka. Zadymiarkę domowej roboty zrobisz z puszki, szmaty nasączonej gliceryną i opalarki - wyszukaj na YT filmik o zadymiarce domowej roboty.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudzień 2024, 08:56:36 przez XT1097 »

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Grudzień 2024, 06:17:58 »
Znowu ja. Auto dalej szarpie. Ponad tydzień jeździłem bezproblemowo ale gdy dzisiaj była temperatura koło zera znowu szarpał do póki się nie rozgrzał. Także usterka występuje tylko gdy temperatura na zewnątrz jest poniżej zera. Jeszcze jakieś pomysły?

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Grudzień 2024, 08:37:25 »
Nie wiem jak edytować piprzedni post.
Ale zauważyłem jeszcze coś takiego że po odpaleniu obroty wyskakują na właściwą wartość ok 1500 obrotów później na chwilę spadają do 800 i zachwile z powrotem na 1500 obrotów. I wtedy wiem że już na pewno wystąpią jakieś problemy. Ale tak się dzieje tylko przy ujeemnej temperraturze.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Grudzień 2024, 09:22:18 »
Podwyższanie obrotów po rozruchu jest powszechne w nowych silnikach i motywowane szybszym zagrzaniem komory spalania i innych elementów wydechu decydujących o "ekologii". Czy takie działanie dotyczyć może silnika z 2007 roku? Nie sądzę.
Moim zdaniem, jeżeli silnik wchodzi z powrotem na 1500 ten że ECU tak mu każe. I teraz pytanie dlaczego ECU zadaje silnikowi 1500 obr? Pojęcia nie mam.
Zgaduje, że może to wynikać z jakichś dziwnych odczytów np temperatury płynu, temperatury spalin ... nie wiem czego jeszcze. Gdyby obroty się wahały góra dół to bym założył że np ECU zadaje mu 800 ale coś się zacina i to samo ECU sterując wtryskiem i przesutnicą próbuje te obroty bez powodzenia utrzymać.
Czy te 1500 to jest stabilna wartość czy one się wahają? Jak długo trwa ten powrót na 1500?
Zarejestruj sobie na obd przebieg temperatury cieczy chłodzącej i temp spalin czy temp sondy lambda - cokolwiek tam masz na spalinach.

Offline elektron1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Grudzień 2024, 09:28:07 »
XT1097
No fajnie to opisałeś.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 288
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Grudzień 2024, 09:35:09 »
A od czego jest taka trzecia rurka podciśnienia która idzie od przepustnicy i ucieka gdzieś pod samochód? Bo na niej jest jakiś chyba czujnik.
Prawdopodobnie mówisz o odpowietrzeniu zbiornika paliwa, idzie przez zawór w okolicy przepustnicy i wchodzi do przepustnicy.

a zaobserowowałeś może, że problem występuje jak poziom paliwa jest poniżej 1/3 zbiornika?

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Grudzień 2024, 10:38:36 »
O tym mu już pisałem. Ale można to wyeliminować przez chwilowe odpięcie tego przewodu i zaślepienie wlotu do przepustnicy (można go też zacisnąć - wtedy żadnego rozpinania)

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #27 dnia: 12 Grudzień 2024, 13:13:08 »
Zawór par paliwa evap, można sprawdzić testerem w parametrach jakie ma ciśnienie przy zdejmowaniu i naciskaniu pedału gazu, jak i można go wysterować czy zrobić test, i to wszystko bez wyciągania go. 

Offline Xsazaxa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Styczeń 2025, 09:59:27 »
Witam ponownie. Zaktualizuje sytuacja może komuś to się przyda. W końcu samochód oddałem do konkretnego mechanika auto jeździ już normalnie.
Problem u mnie był złożony. Pierwsze co to brudna przepustnica którą sam rozwiązałem.
Druga sprawa lewe powietrze spod uszczelki czujnika ciśnienia w kolektorze.
Trzecia sprawa zajechane dwie świece.
Padnięty silnik krokowy bo otwierał się w losowych momentach.
Także może komuś to się przyda

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 260
Odp: Szarpanie, gaśnięcie i ogólnie duży problem z samochodem.
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Styczeń 2025, 17:34:14 »
Fajnie że wróciłeś z tymi informacjami 👍