Silnik D4FB to silnik o pojemności 1,6, który według mojej wiedzy nie był montowany w IX35. Silnik 1,7 montowany w IX35 ma symbol D4FD. Posiadam od 2020 roku IX 35 właśnie z silnikiem 1,7 D4FD ( auto z grudnia 2014r.). Wszystko zależy czego oczekujemy od samochodu. Ja jestem zadowolony i ten motor 116 KM i 260Nm jest dla mnie wystarczający. Nie jest to oczywiscie demon szybkości, ale zwykła jeżdzidełko, które wbrew pozorom małej mocy spokojnie daje radę wyprzedzać na autostradzie TIRY i inne auta jadące z prędkością 130-140km. Odwdzięcza się niskim spalaniem (średnio w trasie do predkości 120km/h nie spali więcej niż 6l, powyżej 140km/h potrafi wziąć 8-9l). Przy normalnej eksploatacji miasto/trasa mieści się w przedziale 6,5-6,7l. Raczej jednostka bezawaryjna, mówię raczej, bo wymianę części eksploatacyjnych nie zaliczam do awaryjności. W przeciwnieństwie do 2,0 nie posiada koła dwumasowego, co jest na plus (choć koło dwumasowe to także częśc eksploatacyjna :-) ). Jeśli przesiadasz się ze starszej wersji pojazdu musisz wiedzieć, że wszystkie IX35 w dieslu posiadają filtr DPF , który niestety jest cześcią problematyczną ( też część eksploatacyjna jak każdy inny filtr, tylko bardziej kosztowna).