Forum > i30 GD
I30 1.6 CRDI 110 KM brak odpowiedniej mocy
Emil_I30:
Witam
Posiadam I30 GD 1.6 CRDI 110 KM samochód nie ma odpowiedniej mocy. Generalnie rozpędza się równomiernie powyżej 2000 obrotów jest trochę lepiej, ale ogólnie mocy brak i aby jechać sprawnie trzeba redukować.
To co stwierdziłem sam.
- Błędów w komputerze nie ma żadnych.
- EGR zaślepiony bo był problem z nierówną pracą po odpaleniu gdy na dworze jest ciepło - na ten problem pomogło, ale mocy nie przybyło.
- Sztanga turbiny coś tam się rusza pod palcem (około 1cm).
- Zawór od podciśnienia turbo działa.
- Klapy w kolektorze dolotowym pracują.
- W okolicach 1800-2000 podczas przyśpieszania słychać takie jakby brzęczenie - to zakładam wina drgania sprężynek w tarczy sprzęgła (typowe w tym modelu).
Warsztat, który zaślepiał EGR nie zdiagnozował usterek.
To co zauważam to mocny duszący smród spalin - może wina DPF, ale tu też niby pracuje dobrze, błędów brak, wypalanie zachodzi.
Pomysłów nie mam, a brak mocy sprawia, że tracę serce do tego auta. :-[ jeszcze chwila i go znienawidzę.
Czy ktoś miał podobny objaw, jakieś sugestie, ewentualnie sprawdzony warsztat do diesli w Warszawie ?
Mam Car scanner i jakieś parametry mogę odczytać sam.
...kuba...:
Jak masz CarScanner to sprawdz ciśnienie doładowania najlepiej jako wykres i ciśnienie różnicowe DPF podczas przyśpieszania na 3-cim biegu od 1500obr do 4tys obr i podeślij screeany ;)
Emil_I30:
Proszę :)
Dodam jeszcze, że to przy ilości sadzy 16,5g i 430km od ostatniego wypalania zgodnie ze wskazaniem z apki.
Apka co dziwne wskazuje temp katalizator 108 stopni zawsze jak auto jest po nocy, podczas jazdy oczywiście wartość ta wzrasta i się zmienia, podczas wypalania jest tez widoczny znaczy wzrost temp. katalizatora.
Emil_I30:
Do tego dane z Przepływomierza MAF
XT1097:
Dziwne wskazanie chyba nawet ujemne widzę u siebie. To nie są aptekarskie pomiary. Przy 4000 obr te 200 mbar to chyba nie jest jakiś eksces
Nawigacja
[#] Następna strona