Forum > Getz

[Getz] Problem z nieodskakującą klamką bagażnika

<< < (4/6) > >>

macreli:
Może mi ktoś z Was powiedzieć w jaki sposób rozkręcaliście klamkę?
Traktowałem sprężynę i mechanizm kilka dni z rzędu CX 80, fakt faktem klamka chodzi elegancko, ale teraz już wiem, że na 100 % sprężyna do wymiany.
Odkręciłem zatem ten plastik od wewnętrznej części klapy i jest strasznie ciężki dostęp do tej klamki.
Zastanawiam się czy nie będę musiał odkręcić silnika wycieraczki, a do tego muszę zdjąć wycieraczkę co też jest nienajprostszą sprawą.
Ktoś opisze jak to zrobił ?

Scorpio:
klucz na przedłużce powinien dać radę...

robaszek127:
U mnie też strzeliła ta sprężynka i klamka nie zawsze odbija. Nie przeszkadza to za bardzo bo wystarczy palcem ją cofnąć i drugi raz działa już dobrze. Więc za dużo roboty by się bawić a  i pewnie klamka tania nie będzie.

marrgoss:
Klamki w klapach to nie tylko problem Getza.
Sam mam Forda Focusa (Getzem częściej śmiga żona)  i tam też w klapie pod listwą coś często rdzewieje i szwankuje - zazwyczaj oświetlenie rejestracji. Cały problem polega na tym, że pod te listwy w których są światełka rejestracji czy też klamki łatwo dostaje się woda ale niestety nie za łatwo stamtąd paruje co powoduje postępującą korozję.
 W Getzie rozebrałem w ubiegłym tygodniu listwę klapy i wyjąłem klamkę - elementy metalowe były całe skorodowane, sprężynka co prawda cała ale nie odbijała. Dorobiłem sprężynkę nową z grubszego drutu, nasmarowałem i zamontowałem i klameczka chodzi jak nowa.
Sama sprężynka nie musi być taka sama wystarczy mieć podobną, którą uda się wcisnąć na miejsce fabrycznej, wystarczy tyko rozprostować końcówki aby sprężyna miała oparcie.
Dodatkowo aby uniknąć dalszego korodowania klamki i zabezpieczyć przed dostawaniem się pod nią wody górną krawędź listwy przykleiłem na klej silikonowy.
W Fordzie taki patent zastosowałem 3 lata temu i od tego czasu nie ma problemu z korozją i oświetleniem rejestracji i notorycznie przepalającymi się żarówkami (zanim to zrobiłem żarówki były do wymiany ze 3-4 razy na rok).
Zatem bogatszy w doświadczenie z innego auta  ;-) polecam takie rozwiązanie.

jmtotaszek:
A może ktoś pokusiłby się o stworzenie tutoriala?
Starczą zdjęcia i kilka słów komentarza ;)

U mnie akurat klamka odskakuje, ale zauważyłem, że coraz trudniej się jej to udaje i chyba przed zimą czeka mnie nasmarowanie wnętrzności mechanizmu... problem w tym, że nawet nie wiem od czego zacząć, co zdjąć i jak, co odkręcić. Przydałaby się pomoc.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej