Autor Wątek: Uderzenie przy zmianie i redukcji biegów  (Przeczytany 3596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ALen

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Uderzenie przy zmianie i redukcji biegów
« dnia: 06 Wrzesień 2024, 11:49:04 »
Cześć. Szukałem ale nie znalazłem podobnego wątku. W czasie jazdy przy wrzucaniu biegu ale też przy redukcji jak muszę to zrobić dość szybko to w skrzyni jest łomot. Wszystkie poduszki silnika, skrzyni są jak nowe, zero luzu. Gdyby samochód był tylnonapędowy to obstawiałbym duży luz na tulejach krzyżaka wału. Wiecie o jaki huk chodzi. Zaprzyjaźniony warsztat obstawia luz na mechanizmie głównym skrzyni. Jak jeżdżę płynnie to się nie zdarza. Macie jakieś pomysły ?

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Uderzenie przy zmianie i redukcji biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Wrzesień 2024, 12:15:00 »
Jeździć i nie grzebać. Jak piszesz o szybkiej zmianie biegów to domyślam się że jesteś wyscigowcem. Każdy układ przeniesienia ma pewne niewielkie luzy. Możesz zrobić test: jedno koło na ziemi, drugie w górze, auto na biegu i kręć tym w powietrzu od oporu do oporu - wtedy zobaczysz jaki masz zakres luzów sumarycznych.
15 letnia Kia Proceed D4EA ma takie luzy jak poniżej

https://drive.google.com/file/d/1n5d_vrnXLGM6Fr-29AISTh1qx4qpi_lJ/view?usp=drivesdk