Forum > i30 PD

Olej w dolocie, zarzygana rura od turbo do intercoolera

(1/2) > >>

kikan123:
Panowie, oddałem auto na czyszczenie DPF i filtr nie był mocno zabrudzony, ale zwrócili mi uwagę na zarzyganą rurę łączącą turbinę z intercoolerem. Auto było na renomowanym serwisie 2 miesiące temu i mechanik stwierdził, ze to olej tylko na ściankach więc nic poważnego (cytuje "ten typ tak ma, bo turbina zawsze puszcza"). Niemniej być może to jest przyczyna częstego wypalania DPF ? Czy miał ktoś podobnie ? Gdzie szukać przyczyny (odma olejowa czy turbo).

Olej występuje dokładnie w tym miejscu (filmik)
https://megawrzuta.pl/download/33609238d75b78e131939fc527a91591.html

PS. Samochód ma zweryfikowany przebieg 120 tys. km, więc to dziwne że padałoby turbo...
PS2 silnik jak w opisie 1,6 CRDi 136 km

XT1097:
Trudno z filmiku coś zrozumieć bo sedno trwa 2 sekundy - lepsze jest jedno dobre zdjęcie. Czy to brudne od oleju to rura za turbo? Ten odcinek zasadniczo musi już być szczelny bo tam pojawia się nadciśnienie ponad 1 bar. Pierwszy więc ruch to umyć i sprawdzić skąd olej - czy skapuje skądś z góry na rurę czy jest nieszczelność i leci z powietrzem.
Olej może zapychać a nawet zniszczyć DPF więc warto tego pilnować.
Odrobina oleju zawsze będzie choćby z odmy i nie wiem czy tam jest separator oleju - chyba nie.
Warto zdjąć wężyk wylotowy z pokrywy zaworów i zerknąć czy jest bardzo zaolejony czy odrobinę - odrobinę zawsze będzie.  Możesz zastosować tęz dodatkowy oil catch tank czyli zewnętrzny separator oleju odmy - to powinno rozwiązać kwestię oleju z tej strony.
Koniecznie sprawdź też czy nie masz przedmuchów  do pokrywy głowicy ze skrzyni korbowej (zużycie pierścieni) lub spod wtrysków (puszczają podkładki). Odkrec korek oleju, postaw na dziurze zobacz czy go zdmuchuje. Nadmierne ciśnienie w pokrywie zaworów powoduje wydmuchiwanie oleju do odmy, turbo itp.
Ja mam przebieg 275 kkm auto 2009 rok i turbo jest w świetnym stanie , nie puszcza oleju, zero dolewek.

kikan123:
Dzięki. Tą rurę zdejmowali w serwisie 5 tys. KM temu (jak demontowali miskę i czyścili smoka olejowego na moja prośbę). Dali nowe opaski i pewnie coś ne spasowało, bo najpierw ciekło mi od dołu, teraz od góry. Natomiast gdzie jest przyczyna tego oleju to nie wiem. jak zasugerowałem w serwisie że odma, to stwierdzili że gdyby odma to olej by się lał, a tu był na ściankach. Przedmuchów silnik nie ma, oleju nie traci (może się kompensuje z przybywaniem oleju z częstej procedury DPF). 

PS. widzę że jesteś ze śląskiego. Może polecisz jakiegoś specjalistę co zna się na tych silnikach ?
PS.2 po czyszczeniu DPF soot mass od ostatniego wypalania zaczyna się od praktycznie 0g, a wcześniej kończył na 6-7g. Wg warsztatu filtr był średnio brudny, przewaga była jednak sadzy niż popiołów, ale znacznie poprawili przepływ powietrza (mam wykresy sprzed i po poniżej). Niemniej to prawdopodobnie nie jest przyczyna częstego dopalania, być może jest coś nie tak z mieszanka paliwo-powietrze.... Do sprawdzenia mam klapy wirowe w kolektorze i chłodniczkę recyrkulacji spalin, ale skąd ten olej w dolocie ?
https://zapodaj.net/plik-nL5hqjnshd

XT1097:
Wrzuć fotkę tej rury a nie film. Spod turbo wychodzi rurka - odpływ oleju do miski olejowej ale to co widać na filmie wygląda na grubsze. Na filmie trudno się przyjrzeć. Gdyby dmuchało olejem z turbo to miał być raczej zaolejone wszystko dookoła.
Odpływ oleju z turbo jest praktycznie bezciśnieniowy, grawitacyjny do miski.
Jak olej jest na ściankach przewodów za turbo to spoko one zawsze są od oleju wilgotne. Jeżeli tak cię to męczy to możesz oil catch tank zainstalować i wtedy separacja za odmą jest bliska ideału.

kikan123:
nie mam zdjęcia, bo to fachowcy od DPF nagrali film. Ale to ta rura:
https://allegro.pl/oferta/kia-ceed-i30-ii-1-4-1-6crdi-rura-turbo-intercooler-2012-12853856907?reco_id=011ffe26-5bca-11ef-8313-2a5393d8d39f&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

Pytanie mam raczej takie, ta nieszczelność w tym układzie+ dmuchający olej nie ma np. wpływu na częste dopalanie DPF ? Spece od DPF podejrzewają turbo, ja na Youtube widziałem że te silniki mają problem z odmą i instalują właśnie jakieś separatory oleju....

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej