Witam,
od jakiegoś czasu w Hyundaiu świeci się kontrolka ESP OFF wraz z migającą kontrolką napędu. Tym okolicznościom towarzyszy niemiły stukot przy puszczaniu sprzęgła podczas ruszania z okolic komory silnika. W poszukiwaniu rozwiązania, wyczytałem, że przyczyną może być uszkodzony otwór połączenia wielowypustowego w skrzyni biegów. Jednakże podczas sprawdzania napędów na podniesionym aucie, okazało się że koła na obu osiach się kręcą. Na tylnej osi dało się zablokować ręcznie oba koła (wał centralny wciąż się kręcił), na przedniej zaś blokując jedną stronę, drugiej strony nie dało się zablokować. Uznałem wówczas, że napędy mogą być sprawne, a winowajcą może być sprzęgło elektromagnetyczne dyferencjału, a dokładniej proces jego uruchamiania. Sprawdziłem od razu napięcie na przewodzie dochodzącym do tylnego dyferencjału podczas gdy napęd 4WD jest uruchomiony przyciskiem. Próba ta wykazała 0V (0.01 - 0.09; raz skoczyło do 5V). Od tej pory niestety nie wiem gdzie dalej szukać, sprawdziłem już chyba wszystkie bezpieczniki związane z napędem 4WD. Czy szukać jakiegoś modułu sterującego (ESP, ABS)? Przeszukałem również lwią część schematów na 7zap i nigdzie nie mogę znaleźć lokalizacji modułu który mógłby być bezpośrednio związany z brakiem napięcia na tylnym dyfrze. Stąd moje pytania:
Jak się nazywa moduł odpowiadający za sterowanie napędem 4WD? Gdzie mogę go znaleźć?
Jakie w ogóle powinno być napięcie na mierzonym przewodzie? 12V?
Czy droga mojej dedukcji jest w ogóle prawidłowa? Może powinienem się skupić na czymś kompletnie innym?
Co do stukania z komory silnika, zauważyłem że przegub prawej półosi przy inicjacji ruchu, oprócz obracania się, dosyć mocno również odchyla się od osi obrotu. Z tego powodu uznałem, że za ten problem odpowiada jego zużycie/zużycie łożyska wałka pośredniego. Liczę również trochę na to, że to problem współistniejący nie związany ze świecącymi kontrolkami...
Proszę o pomoc, gdyż z tego powodu auto jest unieruchomione już od kilku miesięcy :/. Z góry dziękuję za wszystkie cenne rady, pozdrawiam.
P.S.
Podczas zaciągania ręcznego na uruchomionym aucie na biegu przy 4WD lock, oba tylne koła się zablokowały. Od tamtej pory świeci się również kontrolka ABS.