zrobiłem jeszcze jeden porządny test samochodów, jazda za kierownicą, potem z tyłu jako pasażer plus dokładny ogląd bagażników w jednym i drugim, tym razem miałem okazję jechać ix35 benzyna 1,6. Wnioski są takie: obydwa auta są świetne, wnioski z nastawieniem na rodzinę z dzieckiem lub dziećmi
Elantra:
plusy: piękna limuzyna, w środku wykończenia sprawiają wrażenie jakby siedziało się w dużo droższym aucie, z pozycji kierowcy jak i z zewnątrz zacięcie sportowe, takie męskie autko, obsługa komfortowa biegi, pedały, czytniki, wszystko działa gładko, idealne dla singli lub par, praca silnika cicha i elastyczna, dynamika na dobrym poziomie, kierowca siedzi komfortowo i bardzo wygodnie, cicha praca silnika, dobra widoczność z przodu, bardzo dobrze wchodzi w zakręty
minusy: dla rodzinki z dziećmi trochę za małe, chociaż upchnie się towarzystwo i cały majdan, jest niskie więc wciskanie fotelika i dziecka trochę utrudnione, bagażnik jak na sedana jest spory jednak wyprawa z dzieciakami trochę byłaby utrudniona wiadomo kufer, poza tym wchodzące do środka zawiasy zabierają trochę przestrzeni, czuje się dość mocno dziury i nierówności drogi, z tyłu widoczność średnia czujniki parkowania niezbędne, przesiadka z i30 pod względem wnętrza może być uzasadniona tylko wyglądem i bardziej ekskluzywnym wnętrzem, dynamika jazdy, przyspieszenie na tym samym poziomie,
ix35
plusy: piękny "czołg", wielkość samochodu chociaż to suv kompaktowy robi wrażenie, w czarnym kolorze rewelka, przestrzeń w środku niesamowita, zarówno z tyłu jak i z przodu wygoda wzdłuż wszerz i do góry gwarantowana, wykończenia całkiem niezłe, ładna stylistyka, przyciski intuicyjne, byłem w szoku jesli chodzi o możliwości dynamiczne tego samochodu, auto przyspiesza naprawdę dobrze, w porównaniu z elantrą różnic praktycznie nie stwierdziłem chociaż jest o 140kg cięższe, tego się najbardziej obawiałem że będzie mułowate ale tu miłe zaskoczenie róznica w przyspieszeniu z elantrą to tylko 0,4 sekundy więc na granicy odczuwania, jeśli ktoś pisze że jest inaczej to od razu mówię że to nieprawda, uwierzcie przyspieszenie potrafi wbić w fotel, nie wiem jak z jazdą przy dużych prędkościach tego nie testowałem, swietny funkcjonalny bagażnik objetościowo mniejszy niż w elantrze 465l ale możliwości jego wykorzystania ogromne bo to hatchback, ponadto pod podłoga ogromne schowki gdzie dużo można upchnąć, jazda wygodna, wybojów na drogach prawie się nie odczuwa, jechałem akurat remontowaną trasą, zapakujesz w nie bez problemu dużą rodzinę a przy okazji samochód nie jest bezpłciowym kombiakiem, agresywny wygląd robi wrażenie, świetna widoczność z przodu i z boku
minusy: delikatnie gorsza niż w elantrze przekładnia biegów, troszkę ciężej chodzi ale nie stanowi problemu, mniej ekskluzywne wykończenia wnętrza, trzeba trochę pojeździć aby się przestawić z niskiej osobówki, widoczność z tyłu lepsza niż w elantrze ale może być czasem problematyczna, za podobną cenę gorsze wyposażenie niż w elantrze ale to co niezbędne jest jak to w hyundaiu, podstawowe wersje i tak mają bogate wyposażenie a nie jak w innych tzw markowych samochodach tyko "kierownica i koła", spalanie większe niz w elantrze ale i tak nie jest źle 9-9,5l w mieście to i tak niezły wynik,
ogólnie obydwa samochody godne polecenia (oczywiście wrażenia po jazdach testowych), tak jak pisałem jeśli jesteś singlem albo masz narzeczoną bierz elantrę a będziesz zadowolony, jeśli masz dzieci lub rozwojową rodzinę bierz suva a tez będziesz zadowolony, obydwa auta bardzo ładne i obydwa są szpanerkami, w żadnym nie będziesz wyglądał jak polski wujek z wąsem, a i ludzie na pewno bedą zwracać na nie uwagę