Forum > i30 FD

W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?

(1/2) > >>

bishop85:
Witajcie. Pytanie jak w temacie, jak sprawdzić czy łańcuch rozrządu juz jest do wymiany? Przy odpalaniu raczej nic nie słychac, tzn, przez pol sekundy jest głośniej, potem się obroty stabilizują i jest ok? Jedynie przy przyspieszaniu przy obrotach poniżej 2000 po zmianie biegu słychać cos podobnego do grzechotania. Przy wyższych obrotach nic nie slychac. Gdzie czytałem ze można podejrzec napinacz wykrecajac jakąś śrubę.  Mam Hyundai i30 CW 2010 przed liftem, 1.6 crdi 116 km

Akustyczny:
Łańcuch się wymienia gdy daje objawy zużycia..
Czyli np. jest wyciągnięty, przeskoczył (ale to już grubo), terkocze, itp.

Jeśli nie jesteś fachowcem, to radziłbym Ci takie rozwiązanie:
Zaczekaj na kolejną wymianę oleju, przy okazji poproś o zrzucenie pokrywy zaworów i kontrolę łańcucha + napinacza + luzów zaworowych.
Zapłacisz te paręset PLN (ja kiedyś 250 za taką kontrolę) + nowy olej + filtr + uszczelka pokrywy zaworów.
Ale za to będziesz wiedział na pewno jaki stan rozrządu, zamiast zastanawiać się co zrobisz dalej, gdy już znajdziesz sposób na zobaczenie rolki :)

Piszę z perspektywy człowieka, który grzebie w autach od lat. Czasem sprawę lepiej oddać fachowcom.

bishop85:
Fachowcem nie jestem ale cos tam może obyczaje. Pokrywę mogę sam zrzucić i zobaczyć jak wygląda łańcuch miedzy kołami zębatymi wałków rozrządu. Tylko nie wiem czy po zdjęciu pokrywy widać napinacz? Podobno ma on 8 zapadek zapobiegających cofnięciu napinacza gdy nie ma ciśnienia oleju. I gdy zbliża się do 8 to juz można myśleć o wymianie. A co do luzu zawodowego to przy popychaczach hydraulicznych się go sprawdza? Bo chyba takie są w tym silniku?

Akustyczny:

--- Cytat: bishop85 w 09 Kwiecień 2024, 10:05:35 ---1.6 crdi 116 km
--- Koniec cytatu ---

Faktycznie, pośpieszyłem się z tym sprawdzeniem luzu zaworowego, bo masz D4FB, czyli hydrauliczne popychacze.
Miałem takie w Getz przed laty i też ulegają zużyciu (wtedy silnik stuka jak klawiatura przez ok minutę od startu). Ale nie wiem jak jest na D4FB z ich zużyciem. Może ktoś na wyższym poziomie się wypowie :)

robaszek127:
Akurat w getzie 1.3 i przebiegy 292tys popychacze tylko dłychać było po długim postoju i przy zapalaniu na mrozie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej