Forum > i30 PD

System sterowania silnikiem

(1/1)

prezestomek:
W trakcie jazdy doszło do zablokowania pedału gazu. Nie mogłem dodać gazu, prędkość spadała. Na szczęście nie wyprzedałem, udało się zjechać na pobocze. Wyłączyłem auto, odpaliłem i dojechaliśmy. Na następny dzień check engine na pomarańczowo oraz komunikat awaria systemu sterowania silnikiem. Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
i30 n-line 1,5 turbo rocznik 2021

prezestomek:
Po dwóch wizytach w ASO dalej świeci się check engine. Panowie twierdzą, że to przez "nowe" paliwo 95 i zalecają lanie 98. Cała prezentacja odn 95tki została mi pokazana w serwisie... szczerze nie przemawia to do mnie. Auto nie ma nawet 2,5roku od zakupu :D

tomilipin:

--- Cytat: prezestomek w 27 Kwiecień 2024, 11:23:27 --- 95tki
--- Koniec cytatu ---
To jest niepoprawny zapis. Dziewięćdziesiąt pięćtki  :-\

Absolutnie nie jedź długotrwale na Pb98. Ona jest przeznaczona do silników o konstrukcji dopasowanej do tego paliwa. Na dłuższą metę zarżniesz katalizator, a jego wymiana jest bardzo kosztowna. Twój silnik pracuje na Pb95 i takiej benzyny oczekuje, nie tylko pod względem mechanicznym, ale także elektronicznym - parametry spalania będą inne. Komputer to wyłapie, a jak zareaguje - nie wiadomo, twój już może być "walnięty". Mówimy tu oczywiście o długotrwałym jeżdżeniu na Pb98, bo jednorazowe tankowanie raczej nic złego nie zrobi, dlatego spróbować można. Czyli jak to mówią fachowcy: jeździć, obserwować ;) Ale na przestawienie się na stałe na Pb98 będzie szkodliwe dla silnika i układu wydechowego.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej