Autor Wątek: System start-stop oraz asystent pasa ruchu  (Przeczytany 4503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sisimon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 114
System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« dnia: 27 Luty 2024, 13:26:07 »
Czy jest możliwość wyłączenia tego na stałe ? po każdym wejściu do samochodu obie funkcje za każdym razem dezaktywuję. Zaczyna mnie to powoli wkurzać :)

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 222
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Luty 2024, 17:32:26 »
Ponoć nie da się w łatwy sposób oficjalnie wyłączyć tego systemu na stałe. I ponoć najprostrze rozwiązanie to dołożenie modułu pod przycisk który za nas wykonuję akcję dezaktywacji po odpaleniu silnika.

Offline Nowy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Luty 2024, 20:59:57 »
Co do START-STOP to faktycznie nie da się wyłączyć tego systemu na stałe bez "wynalazków", natomiast asystenta pasa ruchu można wyłączyć z poziomu menu użytkownika - patrz instrukcja obsługi

Offline dsider

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Luty 2024, 15:53:27 »
natomiast asystenta pasa ruchu można wyłączyć z poziomu menu użytkownika - patrz instrukcja obsługi
problem polega na tym, iż tę czynność trzeba by powtarzać przy każdym uruchomieniu silnika - na tym polega absurd tego rozwiązania u Hyundaia

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 282
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Marzec 2024, 16:48:54 »
W moim i30 asystent pasa ruchu jest domyślnie wyłączony i muszę go sam włączyć przyciskiem (fizycznym) nad lewym kolanem, za kierownicą po lewej stronie na desce rozdzielczej.

Offline iKingPin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Marzec 2024, 17:30:47 »
W moim i30 asystent pasa ruchu jest domyślnie wyłączony i muszę go sam włączyć przyciskiem (fizycznym) nad lewym kolanem, za kierownicą po lewej stronie na desce rozdzielczej.

U mnie jest to samo. Domyślnie wyłączony :)

Offline dsider

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Marzec 2024, 21:13:27 »
uporządkujmy to trochę, są bowiem dwa systemy:
- podstawowy LKA, czyli asystent utrzymania pasa ruchu, który 'interweniuje' przy przekraczaniu linii pasa
- zaawansowany LFA, czyli asystent podążania pasem, który koryguje kierunek jazdy, by utrzymać auto na środku pasa (działa bodajże powyżej 60km/h)
Tego pierwszego systemu (tak przynajmniej jest w wersji politowej) nie można, niestety, wyłączyć na stałe, czy choćby na stałe ustawić w tylko tryb dźwiękowego ostrzegania, każde uruchomienie auta domyślnie ustawia ów najbardziej radykalny tryb. Ów system można wyłączyć nie tylko w ustawieniach komputera, ale także przyciskiem na kierownicy, ale wówczas wyłącza się on całkowicie, zaś ustawienie najbardziej optymalne, czyli dźwiękowy sygnał jest dostępne tylko w komputerze do... kolejnego uruchomienia silnika.
System LFA (sam nie posiadam), jak 'zeznają' koledzy powyżej, działa zgodnie ze zdrowym rozsądkiem - trzeba go świadomie aktywować, gdyż domyślnie jest wyłączony

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 282
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Marzec 2024, 18:41:34 »
W mojej biedawersji, czyli najbardziej podstawowej i najtańszej wersji wyposażenia w i30 z 2017 roku jest system LKAS (dokładnie tak nazwany w instrukcji obsługi), ale jego działanie jest dokładnie takie, jak opisałeś jako "LFA". Nie pomyliłeś się przypadkiem?
Mój LKAS działa powyżej 60 km/h, utrzymuje auto pośrodku pasa ruchu korygując jego położenie - samoczynny ruch kierownicy, ostrzega dźwiękiem przy opuszczeniu swojego pasa bez kierunkowskazu (zjechaniu z pasa), sprawdza czy trzymam za kierownicę - jeśli nie, to ostrzega dźwiękiem. No i muszę go włączyć przyciskiem, a domyślnie jest wyłączony (i bardzo dobrze!).

Offline piotri

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Marzec 2024, 10:53:20 »
Miałem bieda wersję z 2017. Teraz mam Wersję comfort z 2020. Oba przedlifty - w obu system nazywany przez Hyundaia LKAS działał tak samo, tak jak opisał tomilipin

Offline sisimon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 114
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Marzec 2024, 11:59:02 »
mam model comfort z 12.2020 i przycisk na kierownicy który trzeba za każdym razem naciskać przez parę sekund :( , tego drugiego systemu nie posiadam

Offline chris2807

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Maj 2024, 14:41:45 »
uporządkujmy to trochę, są bowiem dwa systemy:
- podstawowy LKA, czyli asystent utrzymania pasa ruchu, który 'interweniuje' przy przekraczaniu linii pasa
- zaawansowany LFA, czyli asystent podążania pasem, który koryguje kierunek jazdy, by utrzymać auto na środku pasa (działa bodajże powyżej 60km/h)

Czytałem na słowackim forum, że ktoś włączył funkcję LFA, czyli tego zaawansowanego asystenta w poliftowym i30 z 2022r. wykorzystując launch x431, więc g-scanem pewnie też by się dało. Czy rzeczywiście da się to zrobić?

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 151
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Maj 2024, 16:24:51 »
Czytałem na słowackim forum, że ktoś włączył funkcję LFA, czyli tego zaawansowanego asystenta w poliftowym i30 z 2022r. wykorzystując launch x431, więc g-scanem pewnie też by się dało. Czy rzeczywiście da się to zrobić?
W hyundai jak i w kia, te same systemy różnie są oznaczone. Do tego ten sam system w innym roczniku już np ma inną nazwe. Jeżeli chodzi o gscana to oczywiście, że da się to zrobić jak launch to robi. W gscanie jest te same oprogramowanie bez paru wyjatków co gds w aso, produkuje te testery ta sama firma, oczywiście w gds nie mają innych marek np audi, a gscan ma dlatego ma inną nazwe, następcą gscana jest zenith 5, a za niedługo ponoć zenith7.

Offline chris2807

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #12 dnia: Dzisiaj o 13:00:38 »
Jaki interfejs diagnostyczny polecacie, jako zamiennik GDS-a? Oczywiście do zastosowań amatorskich i do samochodów Hyundai. Kupno G-Scana czy Zenith-a za kilkanaście tysięcy odpada. To są interfejsy dla warsztatów.
Co myślicie o interfejsach GDS-VCI dedykowanych dla Hyundai/Kia z AliExpress? Wg opisu taki interfejs działa z samochodami do 2017r. Czy to znaczy, że z moim i30 z 2020r. już nie będzie działał? Czy taki interfejs oprócz diagnostyki będzie posiadał funkcje programowania? Ktoś używał tego interfejsu i może podzielić się informacjami?

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 151
Odp: System start-stop oraz asystent pasa ruchu
« Odpowiedź #13 dnia: Dzisiaj o 18:36:50 »
Jaki interfejs diagnostyczny polecacie, jako zamiennik GDS-a? Oczywiście do zastosowań amatorskich i do samochodów Hyundai. Kupno G-Scana czy Zenith-a za kilkanaście tysięcy odpada. To są interfejsy dla warsztatów.
Co myślicie o interfejsach GDS-VCI dedykowanych dla Hyundai/Kia z AliExpress? Wg opisu taki interfejs działa z samochodami do 2017r. Czy to znaczy, że z moim i30 z 2020r. już nie będzie działał? Czy taki interfejs oprócz diagnostyki będzie posiadał funkcje programowania? Ktoś używał tego interfejsu i może podzielić się informacjami?
Zamiennik Gds-a to klon głowicy, która kiedyś była uzywana w aso. Teraz pytanie jaka wersja i na jakich podzespołach? jakie oprogramowanie?
Amatorsko w tym klonie oprogramowanie nie pozwoli ci na nic, w twoim roczniku 2020, nie będzie twojego rocznika, silnika, a automat vin, nie jest w amatorskim interface. Pojęcie funkcje programowania nie idą w parze z zastosowaniami amatorskimi, nie da się mieć ciastko i zjeść ciastko. Jeżeli cię interesują klony, to weź  np delphi/autocom2020, szukaj jednopłytowej, też różne wersje były, i tak na każdej, są do wymiany kondesatory, jak i wymiana filtrów can (epson).Taka głowica obsługuje model z 2020 i30, 1,4mpi, mało tego widzi prawie wszystkie moduły. Mam porównanie bo mam G-scan3, a jak wyjdzie Zenith7 w Europie to go kupię, wtedy będe miał G-scana3 do sprzedania w dobrej cenie. Wróćmy do klona za 250zł , nastepnie thindiag, można wymieniać do woli! :Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 18:42:26 przez malerikula »