Forum > i20

Start stop

<< < (4/7) > >>

blaze85:
Sprawdzałem przez car scanner i motor data.
Zaznaczałem wszystkie dostępne moduły, chociaż widzę teraz, że coś się zmieniło w sposobie wyboru skanowania w opcji "Błędy DTC".
Chyba, że chodzi o opcję "Identyfikatory ECU"
Bezpiecznik na klemie dodatniej, jest raczej tylko od sytemu Start/Stop.
Jak robiłem adaptacje to zabrałem akumulator do naładowania. Świeżo naładowany podłączyłem w aucie i zostawiłem go na całą noc.
Rano zrobiona adaptacja zgodnie z instrukcją i nic to nie zmieniło.
Jest to trochę dziwne, bo z tego co czytałem to w przypadku problemów z działaniem świeci się właśnie ta żółta kontrolka na desce rozdzielczej.
U mnie ona zapala się tylko przy wyjętym bezpieczniku z klemy dodatniej, lub odłączonej kostce na klemie ujemnej.
Mogę jeszcze odłączyć bezpiecznik i zeskanować błędy i sprawdzić czy wtedy wyrzuci.

piejar:
Ja bym raczej zrobił skan w sytuacji rzeczywistej tzn robisz jazdę, kontrolka się zapala i robisz scan. Pozaznaczaj wszystkie ECU które się da i skanuje - to długo potrwa.
Zwróć uwagę że przy adaptacji wspominają o tym żeby poodcinac wszystkie dodatkowe odbiory. Moim zdaniem komputer wyznacza sobie charakterystykę spadku napięcia w czasie adaptacji i na tej podstawie określa kondycję akumulatora. Jeżeli pojawia się dodatkowy odbiór to spadek napięcia będzie większy. Sprawdź sobie (jak masz miernik) do jakiego prądu wygasza się pobór na postoju (w trakcie adaptacji). Pytanie czy adaptacje robiłeś z podniesioną maską - kto wie czy to ma wpływ, skoro wiemy że ISG ją czyta.
NIE robiłbym adaptacji na akumulatorze "po nocy". Raczej po jeździe (doładuj w normalnym środowisku samochodu) i wtedy rób. Zaobserwuj w car scanner napięcie ładowania (napięcie modułu) i zobacz czy działa inteligentne ładowanie tam czy napięcie ładowania adaptuje się do sytuacji. Jeżeli napięcie ładowania jest stale rzędu 14,4 tzn że takiego układu brak lub jest zablokowany (?) . Spróbuj zaobserwować.

malerikula:
Jeszcze raz od początku, zle robisz adaptacje.
Przed adaptacją przeskanuj czy występują dtc, warto użyć dedykowanego interface i sprawdzić system start stop( jest taka opcja).
Agm (naładowany),musi być o tych samych parametrach co oem, inaczej czujnik to wychwyci i nici z kalibracji.
Adaptacja:
-zapalenie samochodu przynajmniej raz(myślałem, że zapalałeś, ale chyba nie)
-następnie pozostaw auto na minimum 4 godziny z wyłączonym zapłonem(kluczyk zostaje w stacyjce na of nie wyciągamy)
- po upływie tego czasu silnik uruchamiamy 2 krotnie.

blaze85:
Ładowanie było robione ładowarką do AGM, oryginalny akumulator był też AGM.
Adaptacja była robiona przy zamkniętej masce, wszystkie źródła odłączone, wyłączone radio i dmuchawa.

malerikula:

--- Cytat: blaze85 w 18 Luty 2024, 12:46:49 ---Ładowanie było robione ładowarką do AGM, oryginalny akumulator był też AGM.
Adaptacja była robiona przy zamkniętej masce, wszystkie źródła odłączone, wyłączone radio i dmuchawa.

--- Koniec cytatu ---
Jaką ładowarką?
Parametry aku takie jak oem?
był zapalany silnik przed kalibracją? Czyli wkładamy aku, zapalamy silnik, wył silnik, pozostawienie minimum na 4 godziny, później zniwu odpalenie silnika dwa razy.
 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej