Forum > Tucson JM

Choinka na desce rozdzielczej. Problemy z prądem.

(1/2) > >>

Shadows:
Witam. Problemy mam z elektryką, zapalają się różne kontrolki na desce rozdzielczej, migają, znikają podczas jazdy.
Ostatnio brakowało prądu, rozrusznik słabo kręcił, przygasały światła itd.

Usterki typowe dla braku ładowania, czy padniętego akku. Posprawdzałem, ładowanie jest, napięcie 14.2v, akku sprawny i naładowany. Automatyczny prostownik podładował go chwilę i się wyłączył, więc akku full.
Wyczyściłem klemę plusową, bo miała spore ilości białego nalotu, niestety nie w tym był problem.

Podejrzewam, że problem jest w skrzynce obok akumulatora.

Chciałbym zapytać, czy ktoś przerabiał ten problem i czy go rozwiązał? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Dziękuję i pozdrawiam

robaszek127:
To masz trop jeśli nawet rozrusznik nie działał. Trzeba sprawdzić przewód plusowy ale i też masę w aucie. Może coś niedokręcone lub utlenione i potem cyrki. Lub nawet też gdzieś zwarcie idzie jak zamoknie. Najlepiej jak jest usterka i ruszać kablami czy się poprawia.

piejar:
Opis usterki wskazywałby na wyeksploatowany akumulator tzn ładuje się szybko (za szybko) a prądu w nim nie ma. Podjedź do byle sklepu z akumulatorami i spytaj czy by mogli Ci sprawdzić stan testerem. Biały nalot też kiedyś miałem i pochodził z nieszczelności (pęknięta obudowa przy minusowej klemie) - to była jakaś krystalizacja.
Ludzie boją się wymiany akumulatora a on kosztuje tyle co jedno tankowanie.

Shadows:
Akumulator jest prawie nowy, ładował się krótko, bo nie był rozładowany. Ładowanie działa prawidłowo. Opisałem to dokładnie.

Shadows:
Nie mogę edytować, więc....

Po dwóch dniach nieużywania.

Akku w stanie spoczynku 12.75V
Przy rozruchu ok 10.9V
Ładowanie bez obciążenia 14.52V
Ładowanie z pełnym obciążeniem (światła, klima, grzane szyby, lusterka, radio i co tam jeszcze się udało włączyć...lampki w kabinie, wsteczny, przeciwmgielne itd) 14.21V (tyle samo co w piątek)

Akku Sebang, prawie roczny, alternator nadal jak widać działa poprawnie. Nie mam garażu, na zewnątrz zimno, więc póki co zwlekam, ale trzeba wypruć skrzynkę obok akku i znaleźć kabel masowy do silnika. W którym miejscu on się znajduje? Nie mogę go namierzyć.

Żeby nie szukać w ciemno liczę, że ktoś przerabiał ten sam problem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej