Cześć piszę, bo mam problem taki, że nie mogę znaleźć dokładnych informacji nt odpowietrzania. Nie pisząc powieści regenerowałem tylne zaciski i przez zrządzenie losu zostawiłem przewody z kapiącym płynem na dwa miesiące z groszem. Płyn wyleciał całkowicie ze zbiornika. Wszystkiego dowiaduję się z trudem na bieżąco stąd ten pierwszy błąd. Zakładam, że moduł ABS (w którym jest też ESP) jest zapowietrzony. Czy pomijając możliwość zardzewienia jego wnętrza - o czym też wiem od niedawna - jest on teraz uszkodzony czy normalnie mogę nalać płynu do zbiornika (myślę, że w tym momencie też odkręcić odpowietrzniki na zaciskach) i pilnując, aby zbiornik nie opróżnił się znowu, poczekać aż zacznie wylatywać z odpowietrzników. Następnie odpowietrzyć przy pomocy podciśnienia (pompka ręczna (do -1 bara) lub zbiornik podłączony pod sprężarkę (do -0,5 bara)) czy już nie będzie trzeba? Jeśli trzeba wspomóc się podciśnieniem to czy to już wystarczy czy muszę kupić skaner do uruchomienia procedury odpowietrzania ABS (bo chyba jest taka w moim samochodzie) czy mogę włączyć ABS na polnej drodze kilka razy i znowu odpowietrzyć podciśnieniem? Pytam, bo po przeszukaniu internetu teraz nie wiem czy jak zrobię coś nie tak to uszkodzę moduł.
Z tego co opisałem to zacząłbym od metody grawitacyjnej lecz wtedy nie wiem czy moduł nie pozostanie zapowietrzony i w związku z tym uszkodzony po włączeniu choćby silnika.
Hyundai coupe 2.0 GLS 143 km 2007
Ile płynu mieści cały układ? Tego nie mogę znaleźć. Instrukcja do coupe nie jest taka hojna w informacje jak do niektórych modeli gdzie jest opisana sekwencja odpowietrzania.